بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

نیایش (فریدون مشیری)

آفتابت

ـ که فروغ رخ "زرتشت" در آن گل کرده ست

آسمانت

ـ که ز خمخانه "حافظ" قدحی آورده ست

کوهسارت

ـ که بر آن همت" فردوسی" پر گسترده ست

بوستانت

ـ کز نسیم نفس "سعدی " جان پرورده ست

                                              همزبانان من اند.

ادامه مطلب ...

کارگذاران اصلی اجرای کودتای نرم در جهان

موسسه آمریکن اینترپرایز


این موسسه در سال 1942 از سوی جمهوری خواهان تاسیس گردید.مطالعات سیاسی, فرهنگی, اجتماعی, اقتصادی و دفاعی محور فعالیت های این موسسه بوده است.تعداد زیادی از روشنفکران آمریکایی با این موسسه همکاری دارند.این موسسه در جهت دهی افکار عمومی نقشی فعال دارد و از کمک های دولت آمریکا و افرادی چون "جان بولتن"ویتکو لاس" "ریچارد پرل" و دونلد رامسفلد برخوردار است.

آثار منتشر شده این موسسه در مورد ایران:

الف:پارادوکس اسلامی-روحانیت شیعه و آینده دموکراسی

ب:ایران جاوید-انسجام ها و آشوب ها

ج)بمب زمان ایرانی

د)قدرت شیعه

۲.بنیاد سوروس

بنیاد سوروس یا همان جامعه باز در شهر نیویورک و با مدیریت جورج سوروس این یهودی میلیاردر اداره می شود.بنیاد سوروس برای رسید به هدف در صحنه عملیات حضوری مستقیم پیدا می کند و به همین خاطر تاکنون در بیش از 30 کشور جهان نمایندگی دایر کرده است.این بنیاد در "انقلاب گل رز" گرجستان نقش اصلی داشت.

از جمله مباحث مهم وتنش زایی که در ایران بنیاد سوروس را بر سر زبان ها انداخت می توان به این نکته اشاره کرد که اصولگرایان بر این باورند که رئیس جمهور دوران اصلاحات"سید محمد خاتمی"در دو نوبت با جورج سوروس دیدار داشته است. و آقای خاتمی به روایت سوروس در دیدار با وی می گوید:دموکراسی با یک حکومت دینی که در راس آن یک رهبر مذهبی باشد به دست نمی آید..از دیگر نکات قابل توجهصحبت های آقای خاتمی با ایشان,اشاره ایشان به دوران اصلاحات و موانع بر سر راه اصلاحات است.وی افزوده است:من در دوران اصلاحات با هیولای انسداد سیاسی مواجه بودم. و تنها کلید رفع این بن بست را در کمپین های دانشجویی,جنبش زنان و کارگری می بینم.

نکته:البته این اظهارات بارها توسط سید محمد خاتمی و یارانش تکذیب شد.




ادامه مطلب ...

ایران اصلا اینترنت ندارد!

در شرایطی که نهادهای بین المللی مانند اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) بررسی مقایسه ای کشورها را انجام می دهند و عدم حضور یک کشور در این مقایسه ها به طور قطع منفی تلقی می شود نیازمند پذیرش شاخص های بین المللی هستیم. کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه اتحادیه جهانی مخابرات حداقل دسترسی کاربران به اینترنت 256 کیلوبیت در ثانیه را به عنوان شاخص ضریب نفوذ محاسبه می کند گفت: از نظر اتحادیه جهانی مخابرات، ایران اینترنت ندارد و ضریب نفوذ اینترنت در ایران زیر یک درصد است. علی اکبر جلالی در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه ضریب نفوذ اینترنت و تلفن همراه معیار توسعه یافتگی ارتباطات در کشورها تلقی می شود گفت: در شرایطی که نهادهای بین المللی مانند اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) بررسی مقایسه ای کشورها را انجام می دهند و عدم حضور یک کشور در این مقایسه ها به طور قطع منفی تلقی می شود نیازمند پذیرش شاخص های بین المللی هستیم. وی با تاکید بر اینکه شاخص های جهانی معتبر هستند و ایران نیز عضو ITU است افزود: اتحادیه جهانی مخابرات دسترسی کاربران به اینترنت با سرعت کمتر از 256 کیلوبیت در ثانیه را در آمارها محاسبه نمی کند. جلالی با بیان اینکه دسترسی کاربران به اینترنت دایل آپ (کمتر از 56 کیلو بیت) جزء شاخص های ضریب نفوذ محسوب نمی شود ادامه داد: از نظر اتحادیه جهانی مخابرات، ایران اینترنت ندارد و ضریب نفوذ اینترنت در ایران زیر یک درصد است. ادامه مطلب ...

نیایش


ای‌ خداوند

به‌ علمای‌ ما مسوولیت 

و به‌ عوام‌ ما علم‌ و به دینداران ما دین  

و  به‌ مومنان‌ ما روشنایی‌ و به‌ روشنفکران‌ ما ایمان‌

و به‌ متعصبین‌ ما فهم‌ و به‌ فهمیدگان‌ ما تعصب

و به‌ زنان‌ ما شعور و به‌ مردان‌ ما شرف‌

و به‌ پیران‌ ما آگاهی‌ و به‌ جوانان‌ ما اصالت

‌و به‌ اساتید ما عقیده‌ و به‌ دانشجویان‌ ما نیز عقیده

و به‌ خفتگان‌ ما بیداری‌ و به‌ بیداران‌ ما اراده 

و به نشستگان ما قیام‌ و به‌ خاموشان‌ ما فریاد

و به‌ نویسندگان‌ ما تعهد و به‌ هنرمندان‌ ما درد و به‌ شاعران‌ ما شعور

و به‌ محققان‌ ما هدف‌ و به مبلغان ما حقیقت 

و به‌ حسودان‌ ما شفا و به‌ خودبینان‌ ما انصاف‌

و به‌ فحاشان‌ ما ادب‌

و به‌ فرقه‌های‌ ما وحدت‌

و به مردم ما خود آگاهی

و به‌ همه‌ ملت‌ ما همت‌ تصمیم‌ و استعداد فداکاری‌ و شایستگی‌ نجات‌ و عزت‌ ببخشا.

نگاهی به سوابق روسیه در رابطه با ایران


نام روسیه در اذهان ایرانیان با جنگهای تجاوزگرانه اوایل قرن 19 با قاجار,انعقاد قراردادهای ننگین گلستان و ترکمانچای(که موجب بخشی وسیع از خاک ایران در حوزه قفقاز شد),قرارداد شرم آور روسیه با انگلستان مبنی بر تقسیم ایران ,این سرزمین جاودان به دوقسمت شمال و جنوب,اشغال ایران در جنگ های اول و دوم جهانی که ایران اعلام بی طرفی خود را اعلام کرده بود,به توپ بستن مجلس شورای ملی توسط لیاخوف,دسایس این رژیم در برخورد با سردار رشید گیلان "میرزا کوچک"(بخوانید بزرگ),اشغال پارک اتابک برای احداث سفارت,تیر اندازی به سوی بارگاه مطهر حضرت رضا7 ,حمایت از پیشه وری و حزب توده که خواستار جدایی آذربایجان از ایران بودند,ناکامی حزب کمونیست و فروپاشی آن(یاد و خاطره امام خمینی و نامه معروف آن به گورباچوف زنده باد) ,حمایت های گسترده نظامی روسیه از عراق در طول 8 سال جنگ و در زمان معاصر عدم پایبندی به تعهدات فی ما بین در نیروگاه اتمی بوشهر,رژیم حقوقی خزر و سیتم دفاعی موشکی S-300 عجین شده است.

موارد بالا نشان گر این است که روسیه نه تنها شریک و متحد استراتژیک ایران نیست بلکه شاید در دوستی او با ایران هم نیز باید شک کرد. آنها ما را کشوری جهان سومی می پندارند و استقلال عمل ما را بر نمی تابند و فقط از کارت ما برای بازی با آمریکا و اروپا استفاده می کنند.روسیه به تمام قطعنامه های شورای امنیت ضد ایران رای مثبت داده است(باز هم معرفت برزیل و ترکیه).در مورد رژیم خقوقی خزر علی رغم تمام تعهدات پیشین با آذربایجان و قزاقستان توافقنامه ای جداگانه به امضا رساندند که مستقیما منافع ایران را در خزر نشانه گرفته است. روس ها بارها نشان داده است که در سیاست خود اهل داد و ستد اند و هرکجا که سود بیشتری باشد تغییر موضع سریعی می دهند.

مطمئنا برای دولت مردان لزوم بازنگری در روابط با روسیه اجباری به نظر می رسد هر چند که این واکنش دیر هنگام ولی ضروری است.