بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

قضیه این وری و آن وری

این وری: شهادت هنر مردان خداست.با برگزاری تظاهرات عده ای فریب خورده و مجری طرح های ایادی استکبار و صهیونیست بین الملل در روز 25 بهمن ماه که جنایتی عظیم در تاریخ ایران محسوب می شود.منافقین کوردل با تیراندازی به سوی مردم و نیروهای امنیتی در اقدامی از پیش تعیین شده و با نقشه ای قبلی یکی از بسیجیان مخلص ایران اسلامی را که به هدفی جز رسیدن ایران به اوج افتخار نمی اندشید به درچه ی رفیع شهادت نائل کردند.این بسیجی مخلص که از هموطنان سنی مذهب ما بوده از دانشجویان وفادار به انقلاب و دانشجوی رشته ی هنر دانشگاه تهران بوده است .امت حزب الله با شرکت در تشییع پیکر این شهید وفاداری خود را به نظام و انقلاب بار دیگر به اثبات رساندند و مشتی محکم بر دهان فتنه گران و سران انها کوبیدند.خواست همگانی مردم و مسئولان اعدام سران فتنه است.

آن وری:خب همانطور که اطلاع دارید در تظاهرات مسالمت امیز مردم مخالف حکومت در ایران در روز 25 بهمن ماه نیروهای لباس شخصی با شلیک بسوی مردم معترض چند نفر را کشته و زخمی کردند.رسانه های دولتی در اقدامی هماهنگ با شهید خواندن این فرد کشته شدن او را به گردن منافقین انداختند و اعلام کردند که وی یک بسیجی فعال بوده درحالیکه اصلا چنین چیزی صحت ندارد و ایشان نه تنها بسیجی نبوده بلکه یک عضو نسبتا فعال اتحادیه انجمن اسلامی بوده است که قبل از انتخابات در بخش پلاکارد با ستاد آقای موسوی همکاری می کرده و عکس ایشان در بیت ایت الله منتظری روشن کننده چنین امری است.

                         این وری یا آن وری ؟

نکته:این متن آن متنی نیست که تو پست قبل گفته بودم قرار بوده بنویسم.

عماد خراسانی

می خواستم در مورد حوادث ۲۵ ام یه مقاله شبیه مقاله های کیهان بنویسم تا کلی حال کنین.اما ننوشتم.گفتم که گفته باشم.همین هست که هست.من از خوندن مقاله های کیهان خیلی لذت می برم شما چطور؟شعار هفته رو هم که می دونین چیه؟!هرکی بگه جایزه داره؟!راستی دیدین تلویزیون دو روز گذشته چقدر راهپیمایی ۲۲ بهمن رو نشون میده و تصنیف های حماسی پخش می کنه.نه مثل اینکه ۲۵ ام واقعا یه خبرهایی بوده.../

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *

هیچ دانی که از کجا آمد

این سه چین روی ابروان عماد

یکی از آن شبی ست کان بی مهر

رفت و لب بر لب رقیب نهاد

دگری زان شبی بود که بر او

چشم من با رقیب دون افتاد

وآن دگر٬ زآن شبی بود که

سلام کردم و بی وفا جواب نداد

سید عمادالدین حسن برقعی مشهور به عماد خراسانی(1300-28 بهمن 1382)وی یکی از بهترین غزل سرایان معاصر است .طی سالهای اخیر بسیاری از غزل های عماد در اذهان دوست داران شعر و ادب پارسی باقی مانده و بسیاری از آنها از آنجا که از لحاظ موسیقیایی بسیار ظریف هستند بارها و بارها توسط اساتید آواز خوانده شده است. دیوان اشعار عماد خراسانی با مقدمه‌ای از نزدیکترین دوست و همدمش مهدی اخوان ثالث، بارها تجدید چاپ شده‌است.

ادامه مطلب ...

از عرش به فرش

تا همین چند وقت پیش همه کاره ی مصر بود.مرد تاثیرگزار خاورمیانه و جهان عرب.شخصیتی تاثیرگزار در برقراری صلح در خاورمیانه از نظر غرب.حاکم قدر قدرت و قوی شوکت دیروز مصر امروز وضعیت خوبی ندارد.او را به سخره می گیرند برایش لطیفه درست می کنند و قس علی هذا...یک دو نمونه از این لطیفه ها را که "فارین پالسی" تهیه کرده با همدیگر می خوانیم.

عزرائیل برای قبض روح به سراغ حسنی مبارک می‌آید و می‌گوید: با ملتت خداحافظی کن. مبارک با تعجب می گوید: چرا، مگر آنها کجا می روند؟

زمانی که جمال عبدالناصر به قدرت رسید به دنبال معاونی خنگ و کودن بود که نتواند در آینده تبدیل به چالشی برای او شود. به همین دلیل انور سادات را انتخاب کرد. اما مبارک هرگز برای خود معاونی انتخاب نکرد چرا که احمق تر از او در مصر وجود نداشت!

*   *   *  *  *  *   *   *   *   *                                   

بعد از مدتها که خبری از نامجو نبود یا من نداشتم یک مجموعه دکلمه ی شعر تحت عنوان "بوسه های بیهوده "از محسن نامجو در اینترنت منتشر شده .این اثر با همان سبک و سیاق همیشگی نامجو هستش و چند تراک از این آلبوم خیلی خوب اند وتراک هشت فوق العاده هستش.

سینما

روز جمعه٬ هوای ابری(البته بعد از چند ساعت شد طوفانی)٬ طبق قرار قبلی٬ حضور در سالن سینما و دیدن یک فیلم ; سن پطرزبورگ اثر بهروز افخمی.

سن پطرزبورگ اکران مجدد خودش رو داره سپری می کنه.اکران اولی دوسه ماه پیش بود که تو کمتر از دو هفته از روی پرده کنار رفت و حسرت دیدنش رو دلم گذشت.اما روز پنج شنبه چشمان تیزبین من متوجه شد که این فیلم اکران مجدد شده بنابراین سریعا کارها رو هماهنگ کردم و قول و قرار رو واسه دیدن این فیلم در روز جمعه گذاشتم.رو هم رفته فیلم جالبی بود.کلی خندیدیم خیلی وقت بود که اینجوری نخندیده بودم.بازی پیمان قاسم خانی تو این فیلم حرف نداشت.خیلی دوست داشتم فیلم های جشنواره فجر رو ببینم.خب فرصت حضور در تهران که میسر نشد٬جشنواره هم که اصولا در شهرستان برگذار نمی شود ٬پس تنها یک راه حل باقی می ماند و آن هم انتظار برای اکران عمومی است که من هم  منتظرم.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *

مبارک هم از قدرت کنار رفت یا بهتر است بگوییم خلع شد البته با فشار ارتش و اکنون قدرت در دستان شورای نظامی مصر است.بنابراین ممکن است نظام مصر تغییر نکند و فقط جای افراد عوض شود.

این روزها

۲۲ بهمن امسال وارد سی و سه امین سال انقلاب می شویم.بعد از گذشت این همه سال براستی چه میزان از آرمان ها و خواسته های مردم در سال۵۷ محقق شده است؟!

+ شمار افراد مورد اعتماد آقای احمدی نژاد هم ته کشیده اند.وگرنه وزیر مسکن کهبا حفظ سمت نمی شود سرپرست وزارت راه. اخر یک نفر چندتا شغل؟!هرچند هنوز به ۱۸ تای آقای مشائی مانده تا برسد.اتفاق جالب اینکه سرپرست جدید در اولین سفرش نزدیک بود برود آن دنیا.گویا ملخ های هلی کوپتر میخورد به ساختمان بغلی و...البته شانس میاورند که پس از چرخیدن به دور خودش می نشیند سرجایش.

+ قبلنا روزنامه می خوندم ولی الان یه دو سه ماهی میشه که دیگه نمی خونم و هیچ خلا ای هم احساس نمی کنم.یه جورایی مطالب و تحلیل ها تکراری بودند ولی روزها متفاوت.

این متن خیلی برام جالب اومد بد نیست شما هم بخونین.

یک دنیا سیاست، فدای یک بسته پفک