بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

غیرفعال می باشد

نمایی زیبا از میراث ملی ایرانیان٬سوسن چلچراغ ٬روستای داماش- گیلان

*  *  *  *  *  *

فعلا تا پایان هفته اول مرداد آپ نخواهم کرد تا بعدشم که خدا بزرگه.

اندر خوبی های تابستان

این درست که تابستان هوا خیلی گرمه و منم همینطور شرشر عرق میریزم اما خب تابستان از نظرم یه خوبیایی هم داره.چند مورد رو ذکر می کنم.

1.به دلیل گرمی هوا قیمت موز اومده پایین و با خیال آسوده تری میشه موز خورد.تو این چندماهه یکی از دغدغه های من بالا رفتن قیمت موز بود.

2.هندوانه و خربزه فراوانه.در این هوای گرم بدن به شدت به هندوانه نیاز پیدا می کنه.حداقل روزی دوبار توصیه میشه که هندوانه بخورین.برای سلامتی خوبه ...آره جون شوما

3.گیلاس و هلو و شلیل و شفتالو زیاد تو بازار پیدا میشه.خوردن گیلاس خیلی حال میده شلیل و هلو و شفتالو نیز همچنین.

4.خوردن بستنی خصوصا از نوع سنتی اش و یخ دربهشت خصوصا از نوعی میوه ای اش خیلی خیلی حال میده.

5.فرصت بیشتری برای گشت و گذار وجود داره.خصوصا جاهایی که جنگل و آبشار هم داشته باشه و بری توی آب سرد و یه چندساعتی همون جا بمونی.به شخصه جاهایی چون امام زاده ابراهیم ٬ ویسادار پره سر و لونک رو ترجیح میدم.

6.فرصت زیادتری برای تماشای فیلم وجود داره. فیلمهای سینمای جهان و فیلمهای سینمای ایران.البته برای رفتن به سینما باید یکی رو پیدا کنم تا باهام بیاد چون رفیقی که باهام میومد الان رفته سربازی و من مانده ام تنهای تنها...

آواز عزیز نگاری و آواز پشت کوهی......با صدای استاد فریدون پوررضا

تولید

پای صحبت برخی از دوستان٬آشنایان و سایر بستگان که بشینی همشون یه جورایی میگن که ما تلویزیون تماشا نمی کنیم.این درست که بیشتر برنامه های سیما مزخرفه ولی خب تک و توک برنامه ی خوب هم پیدا میشه.اگه سریال ها و مجموعه های تلویزیونی رو بزاریم کنار چند برنامه ی خوب با اجرای زنده از سیما پخش میشه.من به شخصه مثل همه ی مردم ایران به برنامه ی 90 علاقه ی زیادی دارم.دیگر برنامه خوب تلویزیونی "هفت"هستش که به بررسی مسائل سینمای ایران می پردازه اجرای فریدون جیرانی و نقدهای مسعود فراستی در هفت عالیه.اما جدیدا برنامه ای با نام "پارک ملت" با اجرای شهیدی فرد رو آنتن سیما ست که تو همین مدت محدودی که پخش میشه به موضوعات خوبی پرداخته و روال جدیدی رو در اجرا در پیش گرفته.محمدرضا شهیدی فرد در زمینه ی برنامه سازی تاکنون بسیار موفق عمل کرده است.

چندسالی ست که واردات بی رویه محصولات کشاورزی ضربه ی مهلکی را به تولید این محصولات ارگانیکی در کشور وارد کرده است.در این چندساله ورود محصولاتی چون: سیب فرانسوی و آمریکایی، گلابی چینی و بادام آمریکایی، هلو و شلیل چینی و ... هستیم. و این در حالی ست که میوه های باغداران ما با قیمتی کمتر از قیمت واقعی مشتری پیدا میکند و باغدار بر سر دو راهی فروش محصول با قیمتی کمتر از قیمت تمام شده و یا ریختن محصولات جلوی گاو و گوسفند گیر میکند.

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *

12 تیر 67(3 ژوئیه 1988)یکی از تلخ ترین روزها برای ناوگان هوایی ایران بود.در این روز یک فروند جت ایرباس مدل A 300 شرکت هواپیمایی هما که به همراه 290 سرنشین و خدمه عازم فرودگاه دبی بود مورد اصابت یکی از دو موشک شلیک شده از رزم ناو وینسنس قرار گرفت و در آب های خلیج فارس سقوط کرد.و بدین ترتیب همه ی 290 سرنشین آن کشته شدند.

واردات و صادرات

روزنامه السیاسه نوشت، "سلوی المطیری ، خواستار صدور قانونی برای امکان ورود "همسران زیباروی" از کشورهای اسلامی و با ویژگی های خاصی برای زنان کویتی شد. 

این نامزد سابق انتخابات مجلس امت کویت گفت: زنان کویتی، نازپرورده و دارای شخصیت های قوی هستند و ترجیح می دهند که رهبری و مدیریت کنند، به همین دلیل با همسران کویتی شان تنش پیدا می کنند و از همین رو اکثر ازدواج ها منجر به طلاق می شود. به همین دلیل هیچ راه حلی برای این بحران اجتماعی جز با وارد کردن همسران زیبا روی و دارای ویژگی های خاص وجود ندارد و تنها با اجرای این پیشنهاد، مشکل بالا رفتن سن ازدواج در کویت حل خواهد شد. وی همچنین با اعلام آمادگی خود برای اجرای این طرح گفت: در صورتی که مجوز قانونی در این زمینه را به دست آورم آماده ام به کشورهای اروپایی و آسیایی که اقلیت های مسلمان در آنها زندگی می کنند بروم و همسرانی متناسب خواست دختران دم بخت کویتی را به کشور بیاورم.

 وی درباره راهکارهای اجرای این ابتکار اظهار داشت: این همسران از طریق دفاتری در کشورهای اسلامی و روسیه به کشور آورده می شوند و اطلاعیه هایی مبنی بر علاقه مندی دختران کویتی به ازدواج چاپ می شود؛ مشروط بر آنکه مردانی که قصد چنین ازدواجی دارند، مسلمان باشند یا قبل از ازدواج مسلمان شدن خودشان را اعلام کنند.

وی گفت: سپس آن زن از طریق آلبوم همسر مورد نظر خود را انتخاب می کند و با ویژگی هایش آشنا می‌شود تا برای ازدواج با وی وارد کشور شود و پس از پرداخت مهریه با آن زن در خانه اش زندگی کند. البته ضرورتی ندارد مهریه سنگین باشد و اشکالی ندارد که به تأسی از پیشینیان مسلمان میزان آن حتی یک انگشتر نقره باشد.

انصافا این طرح خوبی داده.حتی من شنیدم که قراره 15 هزار دلار هم به آقایان خوشگل بدن.ولی یک گلایه از این نماینده محترم وجود داره.چا کشورهای اروپایی؟همین دور و بر شما کشورهایی هستن که آقایون خوشگلی دارن.حالا من نمی خوام بگم کدوم کشور.ولی خب چون این معضل حیاتیه و باید راهکاری براش در نظر گرفت اسم کشور رو هم اعلام می کنم مثلا همین ایران خودمون.این پتانسیل در ما وجود داره که تمام نیاز های کشور کویت رو برطرف کنیم.بنظرم باید فورا یک کمیته با نام"کمیته پیگیری و حل معضل کمبود شوهر برای دختران و صادرات زیبارویان مومن و مسلمان به کشور دوست و برادر کویت" در ایران اعلام موجودیت کنه.خوشبختانه چینی ها در این زمینه نمی تونن وارد بشن و جا برای رقابت وجود داره...

باران و پس از باران

همزمان با 24 ساعته شدن پخش برنامه های شبکه ی باران و آغاز فصل تابستان ٬باران شدیدی شروع به باریدن کرده .دمای هوا نسبت به دو روز پیش حدود 6 تا 7 درجه کمتر شده و هوای کاملا خنکی را شاهدیم.همین حالا شبکه ی باران داره سریال خاطره انگیز" پس از باران" رو با صدای جاودانی استاد فریدون پوررضا پخش می کنه.بسیاری از هموطنان از این سریال که توسط سعید سلطانی ساخته شده خاطرات بسیار خوبی دارند.این سریال یکی از کارهای موفق سیما بوده.

آواز دیلمانی با صدای فریدون پوررضا