بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

روزگار شتر گاو پلنگ

از دیشب دوباره بارون اومده٬ هوا خیلی خیلی خنک شده٬ در حد یه روز زمستونی.منم یه چند روز میشه که سرما خوردم و دارم دوران نقاهت رو سپری می کنم البته دیگه آخراشه و داره حالم خوب میشه.

این جناب سرهنگ هم بالاخره کشته شد.یعنی بهتره بگیم ایستاد و مرد.سرهنگ دیوانه چه کارهایی که انجام نمیداد !هر کشوری که می رفت می گفت باید براش چادر برپا کنن و یا وقتی که می رفت اروپا دخترای جوون رو به مراسم جشنی دعوت می کرد و نفری یه جلد قرآن بهشون هدیه میداد !! دو سال پیش هم که یه سخنرانی طویل المدت تو سازمان ملل انجام داده بود طوریکه حوصله ی همه سر رفته بود و همه ازش شاکی شده بودند و همونجا اساسنامه سازمان رو هم پاره کرده بود.هدیه دادن شتر به مقامات سایر کشورها هم واسه خودش خیلی کار جالبی بود(میگن به شتر علاقه ی ویژه ای داشت و همواره بر مظلوم بودن این حیوان تاکید می کرد).در هر صورت سرهنگ هم رفت بنظرم به نفع خودش هم تموم شد مردن بهتره تا اینکه زندانی بشی.

تو تاکسی نشسته بودم٬ مسافر جلویی داشت با راننده در مورد گوشیه موبایلش و اینکه خراب شده و برده واسه تعمیر حرف میزد و از این گلایه داشت که چند روز میره و میاد و هر بار تعمیرکاره به یه روز دیگه حوالش میده...خلاصه اینکه بعد به راننده گفت آقا الان بهترین گوشی قیمتش ده تا پانزده هزار تومنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! راننده بهش گفت:منظورت گوشی کارکرده و دست دومه دیگه ؟!گفتش نه آقا٬ گوشی نو ; الان همه جور گوشی اومده تو بازار حتی هفت هشت هزار تومنی هم دارن(!!!!!!!!)اینو که گفت یه آقایی که کنار من نشسته بود گفت:آره آقا مگه خبر نداری گوشی پنج هزار تومنی هم داریم.(البته پر واضح بود که اینو برای مسخره کردن اون آقاهه گفته)

بنده خدا معلوم نبود از کجا اومده ٬ فکر کنم مثل این اصحاب کهف چندین سال تو خواب بوده.خیلی خنده ام گرفته بود نمی تونستم خودم رو کنترل کنم.

تاوان

گاو نظام زائید.دوقلو هم زائید .بدجوری هم زائید.حالا آمریکا سناریو نوشته باشه یا داستان واقعی باشه و دو ایرانی قصد ترور سفیر سعودی در واشنگتن رو داشتن زیاد فرق نمی کنه  چون در هر صورت جو جهان ضد ایرانه و همه دنبال بهانه اند .در هر صورت این  اتهامی که آمریکا و عربستان به جمهوری اسلامی وارد کردن تاوان خیلی خیلی سنگینی می تونه داشته باشه.بنظر من این دفعه این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست.

عجبا

هر روز یکی زنگ میزنه به این گوشی ما یه روز میگه من از نمایندگی ایرانسلم فلان شماره رو دارم که با  شماره ی موبایل فعلی شما مطابقت داره شما اینو میخواین؟!

یه روز زنگ می زنه میگه من از نمایندگی همراه اولم یه شماره داریم که بسیار شبیه شماره ی فعلی شماست.

یه روز زنگ میزنن میگه شما تو خونه تون کپسول آتش خاموش کن دارین؟ میگم نه میگه پس واجبه که بخرین.گفتم نمی خواهیم خونه مون بیمه آتش سوزیه !

یه روز زنگ میزنن میگن شما تو خونه تون افراد بالای چهل سال دارین؟ میگم به شما چه.میگه فشارسنج داریم برای فروش بهتره که هر خونه یکی داشته باشه !

حالا خوبه من بیشتر اوقات شماره های ناشناس رو جواب نمیدم.وگرنه ببین چه خبره !!!

پ ن : قطعه ای که بصورت آنلاین ازین وبلاگ داره پخش میشه کاریست از گروه عبدالقادر مراغه ای.قطعه ی محتشم -آلبوم شوق نامه با صدای همایون شجریان

فیلم

یه چندتایی فیلم دیده بودم ولی فرصت معرفیش پیش نیومده بود.چهار تاشو انتخاب کردم.

درخت زندگی( Tree Of lifeبرنده نخل طلای کن 2011)

ژانر: درام               امتیاز: 7.6/10

نویسنده و کارگردان:ترنس مالیک

ستاره ها:براد پیت ٬ شان پن ٬ جسیکا چاستین

ترنس مالیک کارگردان کهنه کار و کم کار سینمای آمریکا به حساب می آید.وی بسیار گوشه گیر است کمتر در انظار عمومی ظاهر می شود و تصاویر بسیار اندکی از او وجود دارد.مالیک دانش آموخته رشته  فلسفه (زمینه هایدگر) دانشگاه هاروارد است.

این فیلم داستان خانواده‌ای در جنوب آمریکا در دهه 1950 را روایت می‌کند. براد پیت در «درخت زندگی» نقش پدر سخت‌گیر سه پسر از خانواده‌ای متوسط را بازی می‌کند که می‌خواهد به آنها یاد بدهد منظم و سرسخت باشند . دقایقی طولانی از این فیلم بدون دیالوگ است و مخاطب نظاره گر صحنه‌های از دره های وسیع، فوران آتشفشان‌‌ها، انفجارها روی سطح خورشید ٬ جنگل ها ٬ اعماق دریا ٬کویر و دایناسور و کهکشان و اساسا بهتر است بگوییم نظام آفرینش است. بطور کل فیلم عجیب و غریبی است و شبیه هیچ فیلم دیگری نیست.

ادامه مطلب ...

مدیر فقط ایرانی

تو ژاپن وقتی فساد اقتصادی یه مدیر افشا میشه٬ مدیر مفسد در اولین فرصت دست به خودکشی میزنه.تو چین اگه این اتفاق بیفته اون مدیر یا خودش استعفا میده و یا برکنار میشه البته معمولا بعد از برکناری یا حبس ابد در انتظارشه و یا اعدام.ما همش می گفتیم که آقا این مدیران مومن و متعد کشور ما چرا بعد از این همه گندگاری از کارشون استعفا نمیدن و همچنان با قوت بر سر کار می مونن تا سنگرهای بعدی رو فتح کنن !تو همین اختلاس اخیری که صورت گرفت و به عنوان یکی از بزرگترین اختلاس های صورت گرفته در جهان هم باید اونو اعلام کرد بر خلاف انتظار چند روز پس از افشای تخلفات عظیم٬ مدیر عامل بزرگترین بانک جهان اسلام(!) آقای محمورضا خاوری از سمتش استعفا میده و یه نامه فدایت شوم هم خطاب به مردم و رهبری می نویسه.در ابتدای کار با خودم گفتم به به٬ بالاخره یه مدیر هم پیدا شد که دل از میزش بکنه اما بعد کاشف به عمل اومد که ما ندانستیم و غلط پنداشتیم.این آقا یه خیالات دیگه ای داره ! گویا این مدیر مومن و متعهد کشور اساسا تابعیت دوگانه ای داشته ! و روز بعد از استعفا فلنگ رو می بنده و الفرار الفرار٬ عزیمت به انگلیس. حالا خبر می رسه که به کشور دومش کانادا رفته و اونجا هم یه ویلای 3 میلون دلاری داره !تصویری از ویلای آنن مدیر سفر کرده(کلیک کنید)

حالا دو تا سوال مطرح میشه :

1.      چطور یک فرد با تابعیت دوگانه پست حساس و مهمی چون مدیریت بزرگترین بانک کشور رو بر عهده میگیره؟

2.      چرا نهاد های امنیتی و قضایی کشور  خواب تشریف دارن و اجازه ی خروج این مدیر رو اون هم بلافاصله بعد از اختلاس به آن بزرگی رو دادن؟!

پ ن 1 : متاسفانه باید بگم که عوامل اصلی اختلاس تو استان گیلان فعالیت اقتصادی زیادی دارن و صنایع مختلفی رو زیر پوشش گرفتن.

پ ن 2 : پلیس اعلام کرده که در شش ماهه اخیر 10 اختلاس در بانکهای استان گیلان کشف شده .

پ ن 3 : همیشه دوست داشتم یه اختلاس بزرگ کنم.اما مثل اینکه بعضی ها زودتر از ما جنبیدن و کار رو دارن واسه ما سخت می کنن.