بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

سیلاب عظیمی

نقل شده که در یکی از روزها بهمن بزرگی از کوه ها سرازیر می شود و موجبات مرگ چند کوهنورد را فراهم می کند.این خبر در رسانه ها بازتاب زیادی پیدا می کند و آنرا با تیتر"بهمن عظیمی..."نشان میدهند. بنده ی خدایی هم باتوجه به این موضوع و انعکاس خبرهای کشته شده این افراد با استفاده از تریبون نماز جمعه از مسئولین شکوه و گلایه می کند که اساسا این بهمن عظیمی کیست؟! و چرا مسئولین این بهمن عظیمی را دستگیر نمی کنند !

عرضم به حضور شما سیلاب عظیمی چند شهر گیلان( شهرهای فومن, شفت, آستانه, رودبار , املش, صومعه و سرا و...)را فرا گرفته و موجبات خسارات فراوانی شده.حالا با توجه به خاطره ی بالا من خواستار دستگیری سیلاب عظیمی نیستم فقط از مسئولین خواهش دارم که راهکاری بیندیشیند که دیگر چنین حوادثی موجبات خسارات فراوان جانی و مالی نشود.

بازخانی تاریخ

دست خط امیرکبیر خطاب به ناصرالدین شاه قاجار - قربانت شوم - الساعه که در ایوان منزل با همشیره ی همایونی به شکستن لبه ی نان مشغولیم، خبر رسید که شاهزاده موثق الدوله حاکم قم را که به جرم رشا و ارتشا معزول کرده بودم به توصیه ی عمه ی خود ابقا فرموده و سخن هزل بر زبان رانده اید. فرستادم او را تحت الحفظ به تهران بیاورند تا اعلیحضرت بدانند که اداره ی امور مملکت به توصیه ی عمه و خاله نمی شود.

پ ن :شباهتهایی میان عمه و خاله با دو حکم جریان استیضاح وجود داره

متاسفم برات

این مجلس هشتم تو تاریخ واسه خودش نوبری والله.یعنی گند زده به هرچی مجلسه ! با اینگونه اقدامات فضاحت باری که از نمایندگان مجلس مشاهده می کنیم باید حق رو به محمود احمدی نژاد بدیم که با نمایندگان با اون لحن صحبت کنه و پارلمان رو جای عشق و صفا بدونه.

پ ن :پس از یک ماه کش و قوس فراوان راجع به انتصاب متهم ردیف اول پرونده قتل کهریزک به ریاست سازمان تامین اجتماعی در جدیدترین شوی تبلیغاتی, نمایندگان از استیضاح وزیر کار منصرف شدند.برخی از رسانه ها خبر از قول شرف مرتضوی مبنی بر استعفا از سمتش مطرح کرده اند.از آن طرف هم محمود احمدی نژاد صراحتا اعلام کرد که دولت هیچ تعهدی برای استعفا نداده است.

مگس

اگه آخره دمکرات هم باشی و بخوای همه چیز رو با دیپلماسی و گفتگو حل کنی اما همیشه جلوی راهت عده ای نفهم وجود دارن که ذاتا نمی فهمن و متوجه نیستن و باید همیشه با یه چماغ بالاسرشون واستی و بزنی تو سرشون .بعد از اینکه محمود احمدی نژاد در سفر استانی خودش به ابوموسی رفت دولت کشور مجهول امارات برای ما زبان درآورده و شروع کرده به یاوه گویی تکرار یه سری چرندیات و خزعبلات بزرگتر از دهن خودش و شنیده شده که سفیر ایران رو هم فراخوندن.

از دولت تقاضا داریم به طور کل رابطه ی خودش رو با این به اصطلاح کشور قطع کنه مسئله ی ما با این اعراب مجهول الهویه با دیپلماسی حل بشو نیست که نیست و حتما باید غیر صلح آمیز حل بشه.

پ ن : همچنان استوار و پابرجا بر این عقیده  هستم که باید چنتا کشور رو با خاک یکسان کرد و یه سه چهار روزی به آب بست و توش برنج یا گندم کاشت.باشد تا سبب خیر برای مردمان گردد.

بزرگی دیگر از میانمان رفت

استاد فریدون پوررضا خواننده و موسیقدان برجسته ی گیلان درگذشت.

فریدون پوررضا متولد سال 1311 در لشت نشا بود و آواز را در نزد اساتیدی چون یونس دردشتی، سعادتمند قمی و غلامحسین بنان  آموخت.استاد در سال 1350 به همراه چهرهای فرهنگی چون ایرج افشار، سیمین بهبهانی منوچهر آتشی، محمود عنایت، به عنوان پژوهشگر آوای بومی به لندن رفت.

متاسفانه با شنیدن خبر درگذشت استاد شوکه شدم  و اصلا حال خوبی ندارم.این مصیبت بزرگ رو به همه ی گیل مردان و گیل زنان و دوست داران موسیقی تسلیت میگم.