بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

دو فیلم با یک بلیط

آرتیست:(IMDb link)

شاید در ابتدای امر اینطور به نظر برسد که دیدن یک فیلم صامت سیاه و سفید لذت چندانی نخواهد داشت.اما فیلمنامه بسیار عالی و بازی درخشان ژان دوژاردین(Jean Dujardin)و برنیس بژو(Bérénice Bejo) آنچنان شما را مجذوب فیلم خواهد کرد که از تماشای آن لذتی وافر ببرید.احساسات در چهره های دو بازیگر اصلی این فیلم موج میزند و این دو نفر بخوبی از عهده ی نقش خود بر آمده اند.داستان فیلم ساده است،در سال 1927 هستیم و ورود صدا به صنعت سینما جرج والنتین ، سوپراستار زمانه را به حاشیه کشانده و از کار بیکار میکند و دختری ستاره ی سینمای آن دوره میشود که از صمیم قلب "والنتین" را دوست داشته و بازیگری را مدیون آن است.اما این سادگی به هیچ وجه از جذابیت فیلم نمی کاهد.کارگردانی  فرد کمتر شناخته شده ای بنام مایکل هازاناویسیوس قابل ستایش و تقدیر است.

هوگو:(IMDb link)

استاد بزرگ سینما مارتین اسکورسیزی بار دیگر اثری خلق میکند که همگان زبان تحسینش می گشایند.تکنولوژی و تکنیک  3Dمورد استفاده برای ساخت این فیلم فوق العاده است بگونه ای که نقل شده در نمایی که قطار به سمت دوربین نزدیک می شود،‌ تماشاگر وحشت می کند و سعی می کند از سر راهش کنار برود.نوع حرکت دوربین و موسیقی بسیار عالی اثر استاد "هاوارد شور" شروعی خاطره آمیز و لذت بخش را رقم میزند. منظره ی وسیع شهر پاریس از بالا شروع شده و به تصویر هوگو (Asa Butterfield) ختم می شود که از شکافی کوچک در صفحه ی ساعت بالای ساختمان ایستگاه قطار، بیرون را تماشا می کند."هوگو" زاده شدن دوباره ی سینما را جشن می گیرد.


پ ن:عنوان پست نام فیلمی از داریوش فرهنگ.

نظرات 12 + ارسال نظر
pink پنج‌شنبه 10 فروردین 1391 ساعت 18:57

راغب شدم ببین حتما فیلمارو

جدا دیدنی هستن

فروغ خاموش جمعه 11 فروردین 1391 ساعت 20:01 http://www.fk.persianblog.ir

درووود آقا سینا!
من این فیلم داریوش فرهنگ رو دیدم!
من کلا داریوش فرهنک رو و هم بازیش رو و هم فیلماش رو خیلی زیاد دوس دارم!
ــــــــــــــــــــــــ
این فیلم اولی رو خیلی دوس دارم ببینم.
دومی رو نه!

باشه تو عاشق داریوش فرهنگ قبول کردم
چرا دومی رو نه؟!
هر جفتش قشنگ و تحسین برانگیزن مطمئن باش

این پستتون منو به یادِ آخرین اثر برجسته ی دورانِ فیلم صامت انداخت...
فیلم مصائب ژاندارک که واقعا قشنگه...
با این که صامته ولی آدم از ساخت ماهرانه ی این فیلم لذت میبره اونم تو اون زمان....

و اون قسمتی که از قطار گفتین منو به یادِ فیلم صامت 2 دقیقه ایه ایستگاه قطار انداخت که اونم خیلی جالبه...
که توی زمان قدیم برای اولین بار از یک زاویه ی تند از اومدنِ قطار فیلم برداری میکنن و موقع پخش باعث میشه مردمی که توی سینما نشسته بودن از وحشت این صحنه فرار کنن

کلا خیلی باحالن...
دوست دارم این فیلمی رو که میگید رو ببینم اما اگر فرصت شد...

راستی من دارم میخونم تا رشته ی سینما شاخه ی فیلم نامه نویسی قبول بشم...دعا کنید بتونم

ممنون

آفرین اتفاقا اونهم یک فیلم فرانسویه !
کنکورت رو که دادی باید حتما فیلم بیشتر ببینی و دیدن اثرهای بزرگان سینما رو فراموش نکنی.امثال وودی آلن-اسکوسیزی-تارانتینو-نولان-هیچکاک و...
از صمیم قلب ارزو میکنم که قبول بشی و فیلنامه بنویسی و از روی فیلمنامت فیلم ساخته بشه و اون وقت خود خودم از دنیا مجازی به دنیای حقیقی میام و بخاطر نوشتن اثر تحسین برانگیزی که داشتی دسته گلی تقدیمت میکنم

فروغ خاموش شنبه 12 فروردین 1391 ساعت 11:31 http://www.fk.persianblog.ir

چرا اینجوری میگی باور کردم؟؟یعنی چی؟؟
قبول هم نکنی خیالی نی دادااااااااااااش!!!
دوس ندارم خوب.
حس خوبی نسبت بهش ندارم!!

کاملا قبول کردم باهات نمیشه شوخی هم کرد
باشه نداشته باشهمون اولی رو ببین برام کفایت میکنه

امیر شنبه 12 فروردین 1391 ساعت 13:17 http://tehranneshin.blogsky.com

درود بر سینای عزیز
و ممنون از معرفی فیلم های خوب
امیدوارم دوبله یا حد اقل زیرنویس
مناسبی داشته باشند .

زیرنویس داره اونم در حد بسیار عالی.
خواهش می کنم

اول بگم ممنون بابت تشویقی که کردی

دوم اینکه حتما سعی میکنم اون فیلم ها رو ببینم...

و سوم اینکه فک کنم تنها کسی که با پستم کاملا موفق بود فقط خودت بودی...

و چهارم اینکه میتونم بپرسم رشتت چیه؟

و پنجم اینکه خوشحالم از اینکه همچین دوستی دارم...از تهِ دل بود

خواهش می کنم البته باید قول بدی که وقتی از روی فیلنامت یه فیلم ساخته شد منو حتما خبر کنی.
با کلیت پستت موافق بودم و تعجب میکنم از برخی دوستان که نسبتا علیه تو جبهه گرفتن.چون تو درمورد عشق امروز صحبت کردی نه عشق !
آره میتونی فرزندم!مهندسی عمران
تی بلا می سر

راستش فعلا در تکاپوی چاپ کردنِ کتابم هستم + گویندگی رادیو...
ایشالا بعد از اون فیلم نامه...
با مهندسی عمران هم زیاد آشنایی ندارم...

و دیگه اینکه
اون جمله آخری که گفتی نفهمیدم چی شد

آرفین نمی دونستم پس به چندین هنر آراسته ای خوشم میاد که با اعتماد به نفسی آفرین آفرین.
اگه بتونی داستان کوتاه بنویسی فکر کنم خیلی بهت در آینده کمک کنه.حامد محمدی یه داستان نویسه اما می بینیم فیلنامه طلاو مس رو بخوبی نوشته
معلومه که با گیلک جماععت زیاد هم کلام نشدی
تی بلا می سر یعنی:
درد بلات بخور تو سر من
ما وقتی که یکی خیلی برامون عزیز باشی از این جمله استفاده می کنیم

امید دوشنبه 14 فروردین 1391 ساعت 09:29 http://garmak.blogsky.com/

باید ببینم
اگر اسکوسیزی ساخته لابد حرف نداره

جفت فیلما خوبن مطمئن باش

اینجا هی میگی آفرین آدم قند تو دلش آب میشه دلمون نمیاد نظر نذاریم

عزیز من کلا دارای اعتماد به نفس کاذب و خودشیفتگی کاذب هستم...

کتابمو اگر خدا بخواد تا آخر تابستون میخوام که چاپش کنم...
البته همین داستان دوستت دارم آنای تو با ویرایش جدید
گویندگی هم قضیه داره...
یکی از معلم های من خودش دوبلوره...
بعد اون بهم گفت صدات به درد گویندگی میخوره قرار شد اون کمکم کنه تا وارد صدا و سیما بشم...اما بعد از کنکور...
دعا کنید تو تعیین سطحش قبول بشم

راستی اون جمله هه خیلی باحال بود
یاد گرفتن چیزای جدید لذت بخشه

تی بلا می سر

همینکه خودت میگی اعتماد به نفس کاذب دارم یعنی اینکه خودبزرگ بین نیستی
خوبه امیدوارم بفروشه
گویندگی رادیو هم خیلی خوبه رادیو از تلویزیون خیلی بهتره.
خواهش میشه.
تی جانا قوربان

این تیکه آخری رو ترجمه کن لطفا من از درک صحبت های شما عاجزم

ایندفه با زیر نویس تهرانی بذار
ممنون بابت لطفت عزیز

باشه بچه تهرون
تی جانا قوربان یعنی:
قربونت برم
حل شد خانوم؟

حله حله
مرسی
تی بلا می سر
تی جانا

تی فکر کنم میشه تو...
درسته؟
یا غلط؟

درسته

آئورا چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 11:32

ارتیست؟!؟عاشقشم!به طرز وحشتناکی محشره!

خیلی خوب بود پایان دلپذیری هم داشت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد