بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بزرگی دیگر از میانمان رفت

استاد فریدون پوررضا خواننده و موسیقدان برجسته ی گیلان درگذشت.

فریدون پوررضا متولد سال 1311 در لشت نشا بود و آواز را در نزد اساتیدی چون یونس دردشتی، سعادتمند قمی و غلامحسین بنان  آموخت.استاد در سال 1350 به همراه چهرهای فرهنگی چون ایرج افشار، سیمین بهبهانی منوچهر آتشی، محمود عنایت، به عنوان پژوهشگر آوای بومی به لندن رفت.

متاسفانه با شنیدن خبر درگذشت استاد شوکه شدم  و اصلا حال خوبی ندارم.این مصیبت بزرگ رو به همه ی گیل مردان و گیل زنان و دوست داران موسیقی تسلیت میگم.

نظرات 13 + ارسال نظر
امیر چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 23:36 http://tehranneshin.blogsky.com

متاسفانه ایشان را نمیشناختم
ممنون از اطلاع رسانی .
من نیز تسلیت می گویم

غیرگیلک ها ایشون را با سریال پس از باران میشناسن با اون نوای دلنشین تیتراژ.
اما ترانه‌های به یادماندنی استاد پوررضا شامل «گیلان گیلان»، «بگردان آی بگردان»، «اهه بگو»، «آی کله خوک»، «نازبداشته»، «رعنا»، «آواز پشت کوهی»، «گل ناز»، «پرچین»، «جونه لیلی»، «کاس برا»، «نازنین خفته»، «اوهوی زاکون»، «ترآبخور»، «هیلوی» و...

دیوونه مهربون چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 23:59

سلام همولایتی
امشب دیدم خیلی ناراحت شدم
روحش شاد یادش گرامی

سلام
حالم گرفته شد وقتی تو خبرآنلاین خوندم

کوروش پنج‌شنبه 24 فروردین 1391 ساعت 01:53 http://www.korosh7042.com/

دلم گرفت
استاد پوررضا را سال های پیش از رادیو دریا شناختم
و چند سال پیش در لاهیجان با دوستی هنرمند بر حسب تصادف در محفلی خصوصی (که سورپرایز آن دوست بود)دیدارش کردم
پیر دلشاد که یادش همیشه جاوید باد ، دنیایی شادمانی را به دلم نشاند.
و دلم گرفت از این روزگار بد کردار و قدرناشناس
و تاسفم بیشتر شد که ایرانی به عزا دچار شد اما شاید بقول تو "به همه ی گیل مردان و گیل زنان و دوست داران موسیقی " انده آن دارند
یادش همیشه جاودان

ممنون استاد
مطمئن بودم که شما شخصیت ایشون رو درک کردین.
روحشون شاد و یادشان جاودان باد

*ღ* بــ ـهــ ــار *ღ* پنج‌شنبه 24 فروردین 1391 ساعت 10:29

تسلیت میگم سینا
امیدوارم حالت خوبِ خوب بشه

ممنونم

امید پنج‌شنبه 24 فروردین 1391 ساعت 11:25 http://garmak.blogsky.com/

سینا تسلیت میگم

عزیز بود

ممنونم

فروغ خاموش پنج‌شنبه 24 فروردین 1391 ساعت 12:38

روحش شاد یادش گرامی

بعله

کوروش پنج‌شنبه 24 فروردین 1391 ساعت 14:10 http://www.korosh7042.com/

درود بر تو مهربان
که مسبب شدی تا حقیر در بزرگداشتی به سبک اطلاع رسانی داشته باشم
اینان پراندوختگالنی هستند که به رفتن هریک اشان
نقصانی جبران ناپذیر در پی خواهد بود
سپاس از تو عزیز
و یادش جادان

شما بزرگوارید
صدالبته درست می فرمائید

دیوونه مهربون پنج‌شنبه 24 فروردین 1391 ساعت 15:20

سلام همولایتی
ابوالفضل یکی از شاگردامه.من عاشششششقشم چون رگه هایی از دیوونگی تو اونم یافیده م
برا منم جالب بود داشت بچه هیولا ها رو تو تخم مرغ هیولا‌!!!!! می کشید
این نشان از معرفتی هیولایانه داره
اعلام بارون کردن.الان شبیه مرغای پخته شدم از گرما

سلام
عجب...
به هر حال کمال همنشین و رابطه ی استاد و شاگردی تاثیر خودش رو میزاره
ای بارون ای بارون ببار

ائورا پنج‌شنبه 24 فروردین 1391 ساعت 21:02

روحش شاد... صدای همیشه جاوید گیلان

بلی

کارد پنج‌شنبه 24 فروردین 1391 ساعت 21:46 http://kardopanir.blogfa.com

سلام.آخ واقعا ناراحت شدم...

از معدود کسایی بود که با اینکه نمی فهمیدم چی می خونه ولی دوست داشتم بشنومش!

سلام
شاملو بسیار زیبا گفت که در صدای پوررضا تاریخ یک ملت خوابیده است

مقداد جمعه 25 فروردین 1391 ساعت 15:48

میگم امسال تو گیلان حسابی مرگ و میره ها مواظب خودت باش

هستم

مهرداد پنج‌شنبه 31 فروردین 1391 ساعت 16:57 http://Friendly90.blogfa.com

کسی که این خبر رو شنیده باشه و درونش رو حتی برای لحظاتی غم نگرفته باشه،باید شک کنه که یک انسان گیلانیه.
روحشون شاد

همه ناراحت بودن خصوصا قدیمیا و دوستداران موسیقی

مهرداد پنج‌شنبه 31 فروردین 1391 ساعت 16:58 http://Friendly90.blogfa.com

یعنی بهتره بگم به انسان بودن و گیلانی بودنش باید شک کنه

گرفتم چی گفتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد