بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

سعدیا چون تو کجا نادره گفتاری هست؟

هرکه را عشق نباشد، نتوان زنده شمرد

وآن که جانش ز محبت اثری یافت، نمرد

تربت پارس، چو جان جسم تو در سینه فشرد

لیک در خاک وطن آتش عشقت نفسرد

« باد، خاکی ز مقام تو بیاورد و ببرد

آب هر طیب که در طبلهٔ عطاری هست »

سعدیا! نیست به کاشانهٔ دل غیر تو کس

تا نفس هست، به یاد تو برآریم نفس

ما بجز حشمت و جاه تو نداریم هوس

ای دم گرم تو آتش زده در ناکس و کس!

« نه من خام طمع عشق تو می‌ورزم و بس

که چو من سوخته در خیل تو بسیاری هست »

پ ن: بخشی از مسمط ملک الشعرای بهار

پ ن:مجسمه ی سعدی اثر هنرمند تاجیک شهریار مختارف

بزرگداشت سعدی در همین وبلاگ-یک سال پیش در چنین روزی(کلیک کنید)

نظرات 10 + ارسال نظر
امید جمعه 1 اردیبهشت 1391 ساعت 09:36 http://garmak.blogsky.com/

کارت درسته سینا
درست همان اپی که من دلم می خواست

بزن قدش!

قربانت برم لطف داری...من مثل شما که نمی تونم در مورد بزرگان شعر بگم حداقل از اشعار دیگران استفاده کنم

ستوده جمعه 1 اردیبهشت 1391 ساعت 09:39 http://sootoodeh.blogsky.com/

سلام سینا جان .
بزرگداشت این مرد بزرگ را گرامی میداریم مردی که روزگار هرگز به خود ندیده ونمیبیند .

شعر بسیار زیبای انتخاب کردی

سلام خانوم معلم
ممنونم خانوم معلم خوشحالم که بازم هستین

فریناز جمعه 1 اردیبهشت 1391 ساعت 11:37

چه شاعر جالبیه سعدی
خیلی نخوندم اشعارشو کلا

مرد دنیا دیده ایه فریناز

*ღ* بــ ـهــ ــار *ღ* جمعه 1 اردیبهشت 1391 ساعت 12:59

تبریک سینا
خیلی قشنگ بود
ممنون

خواهش میشه

pink جمعه 1 اردیبهشت 1391 ساعت 17:33

سالروزش مبارک

تا باد چنین بادا

مهرداد جمعه 1 اردیبهشت 1391 ساعت 17:35 http://Friendly90.blogfa.com

چند تا از نوشته هاتو از آرشیو انتخاب کردم و خوندم
مثل سیزده بدر و ...
لحظات خوبی بود

لطف کردی...سپاسگذارم

دیوونه مهربون جمعه 1 اردیبهشت 1391 ساعت 23:29

سلام همولایتی
زنگیدم گفتن مدرسه فردا بازه
بزرگداشت برادر سعدی رو هم به شما و همه ی شعر دوستان و خانواده ی آن مرحوم تبریک که نمی شه گفت که.تسلیت هم نیست. ای بابا هیچی نمی شه اصلا خلاقیت به خرج داد.همون گرامی می داریم
زبان تخصصی کارشناسیمون استاد اومد گفت شماها که دارید ادبیات فارسی میخونید یکی یه شعر از سعدی برام بخونه.
هیشکی نخوند.شایدم مثه من شک داشتن چون من مطمئن نبودم یکی قطره باران ز ابری چکید از سعیده یا برادری دیگر

سلام
همولایتی جان فکر کنم باید بری اونجا رو تمیز کنی
ممنانم از این همه اظهار لطف
یعنی هیچکدومتون نخوندید؟!!!!!!!!!!!!! وااسفا !!!
زگریه مردم چشمم نشسته در خون است
ببین که در طلبت حال مردمان چون است

آئورا دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 ساعت 14:16 http://doelbaz.blogfa.com

تربت پارس، چو جان جسم تو در سینه فشرد

لیک در خاک وطن آتش عشقت نفسرد

عاشق این بیتش هستمیه جورایی خیلی واقعیه

بعله همینطوره خیلی زیباست

مهاجر دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 ساعت 13:35 http://www.1mohajer.blogsky.com

درود بر این مرد بزرگوار و شما دوست عزیز بابت این بزرگداشت

خیلی وقت بود نیومده بودم وبلاگ زیباتونو بخونم چقدر تغییر کرده.
قانون وبلاگ خونی هم اینه گه بعد از خوندن هر پست مالیاتشو بدی.
شاد باشید

ممنونم از شما و بابت وقتی که میزاری برای نظر دادن

زهرا سه‌شنبه 25 بهمن 1401 ساعت 21:26

عالی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد