بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

سـهـــراب

من به مهمانی دنیا رفتم:
من به دشت اندوه ،
من به باغ عرفان ،
من به ایوان چراغانی دانش رفتم.
رفتم از پله ی مذهب بالا .
تا ته کوچه ی شک ،
تا هوای خنک استغنا ،
تا شب خیس محبت رفتم .
من به دیدار کسی رفتم در آن سر عشق .
رفتم ، رفتم تا زن ،
تا چراغ لذت ،
تا سکوت خواهش ،
تا صدای پر تنهایی .

چیزها دیدم در روی زمین :
کودکی دیدم . ماه را بو می کرد .
قفسی بی در دیدم که در آن ، روشنی پرپر می زد .
نردبانی که از آن ، عشق می رفت به بام ملکوت .
من زنی را دیدم ، نور در هاون می کوبید .
ظهر در سفره ی آنان نان بود ، سبزی بود ، دوری شبنم بود ،
کاسه ی داغ محبت بود .

من گدایی دیدم ، در به درمی رفت آواز چکاوک می خواست
و سپوری که به یک پوسته ی خربزه می برد نماز

بره ای را دیدم ، بادبادک می خورد.
من الاغی دیدم ، یونجه را می فهمید.
در چرا گاه « نصیحت » گاوی دیدم سیر.

شاعری دیدم هنگام خطاب ، به گل سوسن می گفت : « شما »

دانلود با صدای زنده یاد خسرو شکیبایی

نظرات 10 + ارسال نظر
امید شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 11:37 http://garmak.blogsky.com/

چقدر این سهراب دوست داشتنی است
آدم دلش میخاد درسته قورتش بدهد

هلو هه؟

شعرای سهرابو دوست دارم و میخونمشون

ممنون

باشه

دیوونه مهربون شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 14:27

سلام همولایتی
یکی از کتاب هایی که با عشق خریدم کتاب سهراب بود.وقتی راهنمایی بودم.راز گل سرخ.عاشقانه می خوندم اشعارش رو.دنیای قشنگی داشت سهراب.روحش شاد.

سلام
سادگی در عین پیچیدگی

دیووونه مهربون شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 14:28

راستی تو میری نمایشگاه کتاب تهران؟
من که نمی تونم برم
غصه ناکم برا همین

متاسفانه به احتمال یاد امسال نمیتونم برم

سبحان شنبه 2 اردیبهشت 1391 ساعت 18:13 http://seconds.blogsky.com

وای این شعر چقدر زیباست.نشنیده بودمش.وبلاگ مثبتی داری،آدم از گشت و گذار توش پشیمون نمیشه

خواهش میشه

آئورا دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 ساعت 14:20 http://doelbaz.blogfa.com

آخ که چقدر این شعر زندگی توشهههههههههه
مرسی از دانلودی که گذاشتی عالیییییییییی بود

خواهش میشه

فریناز دوشنبه 4 اردیبهشت 1391 ساعت 19:45 http://delhayebarany.blogsky.com

دارمش
شعرای سهراب که کلا هلوإ
حالا فک کن با صدای خسرو شکیبایی هم باشه
دیگه میشه هندونه


آفرین بابت حسن انتخابت

هلو و هندوانه
خواهش

فریناز سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1391 ساعت 11:04

سینا چقدر بداخلاقی

کوتاه و مختصره جوابات
میگم دنیای واقعیتم همینطوری؟

فکر کنم فریناز تو هزارمین نفری باشی که اینو بهم گفتی
آره...یکم تندم.
حالا نمیدونی دیروز تو کلاس چیکار کردم!

فریناز سه‌شنبه 5 اردیبهشت 1391 ساعت 23:17

چیکار کردی؟

ماجرا اینه که یه دانشجوی پسر قرار بود تحقیقی رو که در مورد نقش ایرانیان تو پیشبرد تمدن اسلامی داشت رو ارائه کنه اونروز بنا به دلیلی اینکار انجام نشد و استاد ازش خواست نتیجه ای رو که گرفته بگه.
اون گفتش که ایرانیان هیچ نقشی تو تمدن اسلامی نداشتن چون اعراب به ایران حمله کرده و اونا عرب شدن !
فقط نگاه کن ببین چقدر تحلیلش خنده داره
استاد از سایر افراد خواست که نظری اگر دارن در مخالفت با اون بیان کنن.
من بلند شدم در ابتدا گفتم نظر این اقا رو هواست و معلوم نیست از کجاش درآورده این حرفارو(همهمه ی اول شروع شد)
بعدش نام بردم بیش از 10 محقق برجسته و مترجم ایرانی در زمان عباسیان یعنی اوج شکوفایی تمدن اسلامی.
بعد ازش خواستم منبعش رو بگه گفت اینترنت ! منم در جواب با لحنی که مخصوص خودمه گفتم از کجاش؟(همهمه ی دوم شروع شده)
و بعد دیگه درگیری لفظی و سایر اتفاقات
اها بعد استاد بهش گفتن اون چیزی رو که تایپ کردی بده به من ببینم چی نوشتی.جالب این بود که تو نوشته هایی که خودش اورده بود نوشته بود ایرانیان نقش بسیار پر اهمیتی در پیشرفت تمدن اسلامی داشتند یعنی حتی نوشته های خودش رو هم نخونده بود.
حالا بنظر من بد حرف زدم؟درحالیکه من خیلی زود فهمیدم که داره یاوه سرایی میکنه و اصلا هیچ اطلاعی نداره.
بطور کل قوه ی تشخیصم خوبه

مهاجر دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 ساعت 13:29 http://www.1mohajer.blogsky.com

خیلی زیباست روحش شاد..

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد