بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

یا خودم

خمینی به ما یاد داد که وسط جنگ ، هر روز صبح بلند شویم و دست مان را بگیریم به زانوی خودمان و بگوییم یا علی...بگوییم یا خدا...بعد رسیدیم به جایی که صبح به صبح بایستی می گفتیم یا دولت...مثل همین الان که باید برویم واشنگتون و دفتر حفاظت منافع و بگوییم یا دولت...
آرمیتا نگاهی می کند به تپه های سبز اطراف های-و
ِی نود و پنج و پوزخند می زند:
خوب توی آمریکا هم که نمی گویند یا علی...نمی گویند یا الله...حتا نمی گویند یا جی زز ! این جا هم صبح به صبح می گویند...
آرمیتا نمی داند در امریکا صبح به صبح چه می گویند.اما حاج مهدی می داند جواب میدهد:
توی امریکا صبح به صبح میگویند یا خودم ! من فکر می کردم یا خودم
، بهتر باشد از یا دولت یا خودم را یک جورهایی می شد تبدیلش کرد به یا علی...اما یا دولت با هیچ سریشی نمی چسبد به یا علی...
آرمیتا ساکت می شود.خود حاج مهدی هم.بعد از مدتی حاج مهدی می گوید:
شاید هم اشتباه کرده باشم...دیگر هیچ جا جای ما نیست...ما بی وطن شده ایم خواهر...
بیوتن/ رضا امیرخانی/ نشر علم

نظرات 15 + ارسال نظر
انوشه چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 19:34

آره. وقتی دبیرستان می رفتم خوندمش. ولی با کتابای دیگه ش بیشتر تونستم ارتباط برقرار کنم

اره منم همینطور...بی وطن یه خورده منو گیج کرد البته گیجی شاید بخاطر تقابل بین سنت و مدرنیته باشه که هدف اصلی نویسنده بوده...
دو سه سال پیش خوندمش....
قیدار رو حتما بخون البته شایدم خونده باشی

فروغ خاموش چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 19:44 http://fk.persianblog.ir/

عالی بود.
خیلی :| اینجوریم از دست فیلترینگ اینا!!!
میگم یه بک آپ بگیر از وبلاگت حتما برای احتمالاتآینده رفیق خودمی

دیگه چیکار کنم
بک اپ چه جوری میگرن؟
بزرگواری

نیکی چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 21:37

باز خوبه آدرس عوض کردی :دی هی من میگم سیاست پدر مادر نداره گوش نمیدی :|

این مطلب هم عالی بود . واقعا خوشم اومد : )
مرسی .
متاسفانه هنوز حتی یکی از کتابهای امیرخانی رو هم نخوندم :|

تنها کاری بود که می تونستم بکنم
خواهش می کنم.تو فیسبوک هم واسه معرفی کتاب بیوتن قسمت جالبی رو انتخاب کردم.حتما ببینش
همون دیگه متاسفانه نخوندی

دیوونه مهربون چهارشنبه 15 شهریور 1391 ساعت 23:19

اوا سلام
کی گفت ترور شدی پس؟

علیک سلام
خودم گفتم.ترور شدم دیگه...نمی بینی ادرس تغییر کرده

زیتون پنج‌شنبه 16 شهریور 1391 ساعت 08:39 http://zatun2002.prsainblog.ir

پیغام شد

چشم

ستوده پنج‌شنبه 16 شهریور 1391 ساعت 12:05

من هنوز نخوندمش اسمش را نمیتونم رو جلد بخونم .
میگم سینا جان اگر میخوای استاد کوروش را پیدا کنی امش را تو فیس بوک سرچ کن ادرس عوض کرده وهمه را گم کرده .من بهش گفتم دنبالش میگردی

خانوم ملم پایین متن که زیر نویس کردم.
بیوتن / رضا امیرخانی
پیداش کردم خانوم معلم...ممنونم از شما

ستوده پنج‌شنبه 16 شهریور 1391 ساعت 12:05

میگم فیلتر شدی آدرس عوض کردی ؟؟؟؟؟؟؟

اره فیلتر شدم و طی یک عملیات سریعا ادرس عوض کردم

دیوونه مهربون جمعه 17 شهریور 1391 ساعت 18:24

عه سلام چه با کلاااااااااااااااااااااااااااااس
من الان به دلیل خطای دید این الف های کلاااااااس رو یکی درمیون سبز و ابی و قرمز میبینم یا واقیا همون رنگی شدن
میگم فیلتر شدن هم کلی کلاس داره ها
این همه ساله نمی دونم چرا هنوز جو یقه مو نگرفته کتابای امیر خانی رو بمطالعم

سلام
بسم الله...مثل اینکه خانه ی فامیل رفتن رو شما خیلی تاثیر گذاشته
چه کلاسی داره مثلا؟!
اشتباه می کنی دیگه

نیکی جمعه 17 شهریور 1391 ساعت 19:17

کامنت قبلیمو پاک کن سینا :دی
میخواستم خصوصی بفرستم اینجا گذاشتم اشتباهی
گیج میزنم کلا:|

اطاعت امر شد

گیله مرد شنبه 18 شهریور 1391 ساعت 02:23 http://sheipour.blogspot.com

درود/عجب...... چه قسمت جالبی رو برای نوشتن تو اینجا انتخاب کردی!

شما خوب هستین؟
دیگه دیگه

امید شنبه 18 شهریور 1391 ساعت 10:39 http://garmak.blogsky.com/

به نظرم از ما مسلمان ترند
علی را نه در زبان در رفتارشان بهتر می شود یافت

شاید

امید شنبه 18 شهریور 1391 ساعت 14:11 http://garmak.blogsky.com/

سینا جان! شاید قرین خانه شک است
پای حرف دل دنیا گشته بنشینید بیشتر به یقین نزدیک می شوید

به روی چشم

جلسه رسمیست شنبه 18 شهریور 1391 ساعت 21:36 http://jalase-rasmist.blogfa.com

چی شد آقا ؟
فیلتر شدی؟

آرمیتا رو بهتر می فهمم

آره با اجازه شما
آرمیتا ی مدرن در کنار ارمیایی که بین سنت و مدرنیته گیر افتاده بود

دیوونه مهربون یکشنبه 19 شهریور 1391 ساعت 15:03

سلام
اومدم نظر بذارم بشه نظراتت 14 از نحسی در بیان

سلام
اخه تو چقدر مهربانی همولایتی

ⓖⓞⓛⒾツ چهارشنبه 29 شهریور 1391 ساعت 22:39

انگار باید منتظر مسدودیت دومتان باشیم

چرا؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد