بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

حافظ

تا جهان باقی و آئین محبت باقی ست
                                  شعر حافظ همه جا ورد زبان خواهد بود

واسه ی دوستان تفال زدیم و این غزل آمد:
خیز و در کاسه زر آب طربناک انداز
پیشتر زان که شود کاسه سر خاک انداز
عاقبت منزل ما وادی خاموشان است
حالیا غلغله در گنبد افلاک انداز
چشم آلوده نظر از رخ جانان دور است
بر رخ او نظر از آینه پاک انداز
به سر سبز تو ای سرو که گر خاک شوم
ناز از سر بنه و سایه بر این خاک انداز
دل ما را که ز مار سر زلف تو بخست
از لب خود به شفاخانه تریاک انداز
ملک این مزرعه دانی که ثباتی ندهد
آتشی از جگر جام در املاک انداز
غسل در اشک زدم کاهل طریقت گویند
پاک شو اول و پس دیده بر آن پاک انداز
یا رب آن زاهد خودبین که بجز عیب ندید
دود آهیش در آیینه ادراک انداز
چون گل از نکهت او جامه قبا کن حافظ
وین قبا در ره آن قامت چالاک انداز

نظرات 17 + ارسال نظر
فریناز جمعه 21 مهر 1391 ساعت 11:50

میگم سینا
به نظرم واسه دوستات تفال بزن به حافظ حالا که پستشم خودت گذاشتی
چطوره؟
شروع کن

باشه فریناز
انجامش میدم

نیکی جمعه 21 مهر 1391 ساعت 12:20 http://www.mementto.persianblog.ir

کاش ما هم شیراز بودیم از مراسمی که گرفتن واسه حافظ فیض میبردیم :(

بله خیلی خوب میشد

فریناز جمعه 21 مهر 1391 ساعت 13:22

مرسی
چه غزل خوبی یم اومده

خیز و در کاسه ی زر آب طربناک انداز

خواهش میکنم

فروغ خاموش جمعه 21 مهر 1391 ساعت 14:45 http://fk.persianblog.ir/

حافظا!!!

سعدیا
میدونم همشهری شماست

ღ مهــــرناز ღ جمعه 21 مهر 1391 ساعت 23:58

سلام داش سینایی

اینجانب نازی دانشجو وارد میشود احترام بگذارید

نیگا چه خانوم شدم

چطور مطوری برادر گرام

سلام
دانشجوی مملکت !
چه خبرا ؟! خوش میگذره اصفهان
من خوبم

ღ مهــــرناز ღ جمعه 21 مهر 1391 ساعت 23:59

گفتی حافظ...
اتفاقا چند روز پیش یه فال گرفتم ...
خیلی باحال درومد...
فرینازم اون روز که باهم بودیم واسم یه فال گفت اون دیگه خعلی خعلی باحال بود

خب دیگه فال ها که همه خوب دراومده پس همه چی روبه راهه

امین شنبه 22 مهر 1391 ساعت 09:27 http://vanity.mihanblog.com

امید گرمکی شنبه 22 مهر 1391 ساعت 15:20 http://garmak.blogsky.com/

معلومه دستت خوبه
سینا برای منم بزن
خدا را چه دیدی شاید شعر گفتن حافظ دوباره گل کندو یک غزل هزار بیتی در وصف گرمک بگوید

1000 بیت کم نیست ؟!

هانیه شنبه 22 مهر 1391 ساعت 23:01 http://gamaj.blogsky.com

بی نظیره این مرد . . .

بلی...

دیوونه مهربون یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 00:08

سلام همولایتی
روز بزرگداشت حافظ اومدم بپستم دیدم شار/زم تمومیده
همون روز بزرگداشت شیون هم بودم رفتیم اونجا جای حافظ

سلام
عجب...بد موقعی بودش
جدی؟چقدر خوب کاری کردی رفتی پیش شیون

دیوونه مهربون یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 23:26

لام همولایتی
من که نرفتم پیش شیون اون اومد پیش من
راستی چرا من هیچ گجا در ولایتم تبلیغ نمایشگاه رو ندیدم
ممنانم از اطلاع رسانی به موقعت همولایتی جان
همون جای پارسال پیرارسالیه؟
خیلی دوره اونجا چرا نمیارن داخل شهر آخهههه
خب دیگه من خوابم میاد برم بخسبم
خوابای گلمنگکلی ببینی همولایتی کوچولو جون

سلام
عه اون اومد پیشت !
فعلا تبلیغ نشده من تو اینترنت خوندم
اره همونجا...اره دیگه دوره ولی چه میشه کرد.جاش بزرگه
ممنونم

دیوونه مهربون یکشنبه 23 مهر 1391 ساعت 23:27

راستی یادم رفت بگم یه چند سال صب کنی می تونی با دیوان شعر من فال بگیری
فال دیوونه مهربونی

چه شود !
باشه منتظر می مونم

دیوونه مهربون دوشنبه 24 مهر 1391 ساعت 20:13

سلام همولایتی
ذوق دارم
مخ همکارمونو زدم فردا بریم نمایشگاه تنهایی سختم بود
هنوز کتابای دو سال پیشو کامل نخوندم
امیدوارم کتابای درسیمم بیابم اخه در بازار موجود نمی باشد
کتابای رشته ی ادبیات نباشه دیگه سایر را همچون پرتقال فروش معروف بیاب

سلام
خب برو ببین چه خبره....
مثل اینکه امسال نسبت به سال پیش بدتر شده
من 5 شنبه میرم

دیوونه مهربون دوشنبه 24 مهر 1391 ساعت 20:13

گفتم 13 تا نظر شد بیام بکنمش 14 از نحسی در بیاد

زحمت کشیدی

دیوونه مهربون دوشنبه 24 مهر 1391 ساعت 22:54

سینه‏ اى پر شرار دارم من
سرو جان فکار دارم من
یک جهان با تو کار دارم من
یا جوادالائمه ادرکنى
گر که دردم دواکنى چه شود
حاجتم را روا کنى چه شود
قسمتم کربلا کنى چه شود
یا جوادالائمه ادرکنى
اى که روح عبادتى ما را
عذر خواه قیامتى ما را
جان زهرا عنایتى ما را
یا جوادالائمه ادرکنى



ممنون

فروغ خاموش سه‌شنبه 25 مهر 1391 ساعت 23:38

این دفعه
سعدیا

خسته نباشی

ღ مهــــرناز ღ چهارشنبه 26 مهر 1391 ساعت 00:56

اینجا رو هم مثل فیس بوک زود زود به روزش کن خو
ما رفتیم داداش
مواظب خودت باش
فعلا

نمیشه.اونجا هم زود به زود نیست
اینجا باید با دقت بیشتر کار کرد
ممنونم برو به سلامت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد