بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

شب عروج

مولانا جلال الدین محمد صوفی بزرگ و صاحب مثنوی 17 دسامبر سال 1273 میلادی در قونیه (ترکیه امروز) درگذشت و هر سال به این مناسبت مراسمی در کنار مزار او بر پا می شود که یک هفته به طول می انجامد.
این مراسم به "شب عروس" معروف است و اجرای"رقص سماع"پای ثابت این مراسم است.

عشق است بر آسمان پریدن                      صد پرده به هر نفس دریدن

اول نفس از نفس گسستن                         اول قدم از قدم بریدن

نادیده گرفتن این جهان را                        مر دیده خویش را بدیدن

گفتم که دلا مبارکت باد                             در حلقه عاشقان رسیدن

ز آن سوی نظر نظاره کردن                      در کوچه سینه‌ها دویدن

ای دل ز کجا رسید این دم                         ای دل ز کجاست این طپیدن

ای مرغ بگو زبان مرغان                        من دانم رمز تو شنیدن

دل گفت به کار خانه بودم                          تا خانه آب و گل پریدن

از خانه صنع می پریدم                            تا خانه صنع آفریدن

چون پای نماند می کشیدن                       دچون گویم صورت کشیدم

نظرات 18 + ارسال نظر
دیوونه مهربون یکشنبه 26 آذر 1391 ساعت 23:17

آخ جون سوک سوک

فروغ خاموش سه‌شنبه 28 آذر 1391 ساعت 18:05

چقد حس خوبی داره این مراسم.
ندیدم و نبودم تاحالا اما تصورش شادم میکنه

امید چهارشنبه 29 آذر 1391 ساعت 20:02 http://garmak.blogsky.com/

هوووم
عجب عکسی

شنگین کلک پنج‌شنبه 30 آذر 1391 ساعت 01:00 http://shang.blogsky.com

درود بسیار
و ممنون از یادآوری و عکس های زیبا
یلدای شما هم مبارک باد

فروغ خاموش پنج‌شنبه 30 آذر 1391 ساعت 23:37 http://fk.persianblog.ir/

مهرناز جمعه 1 دی 1391 ساعت 14:24

مولانا...
یه استاد داریم میگه ترم بعد کارگاهتون با منه مجبورتون میکنم مثنوی رو بخونید یعنی پدرمون در میادا :دی
الان پستتو دیدم یاد اون افتادم

دیوونه مهربون شنبه 2 دی 1391 ساعت 16:17

سلام همولایتی

راستی اومدم بگم اساتید ما می فرمودند که بزرگان آنان فرموده اند که سماع عملی صحیح نمی باشد

ادامه ی اطلاهات را گوگل جای من به شما می دهد.می دونید که من به عنوان یک استاد ادبیان الان سرم بسی شلوغه بهد امتحانات میام سوالاتتونو بذارید همه با هم جمع میکنم جواب میدم

نگین سه‌شنبه 5 دی 1391 ساعت 23:51 http://zem-zeme.blogsky.com

من چرا اینجا نیومدم این چند وقته؟!

آقا سینا با تاخیر فراوان یلدا رو تبریک میگم..
و پیشاپیش یلدای سال بعد رو

+ چه جالب.. روی لباسا خطاطی شده ..

دیوونه مهربون جمعه 8 دی 1391 ساعت 03:12

ساعت از 3 صبح گذریده و من داشتم از این ورا رد میشدم گفتم بهت سر بزنم همولایتی
یه چی یادم اومد یادگار از اساتید گرانمایه گفتم بهت یگم.
اینی که تو سماع یه دست رو به اسمونه و یه دست رو به زمین یعنی از اسمون بگیر و به زمین ببخش
بهدشم اون خواهرای بالا چرا سر لختن؟
یه چی سرشون کن جلو نامرحن

دیوونه مهربون شنبه 9 دی 1391 ساعت 14:48

سلام دوباره منم
من که نمی خواستم بیام کلا هستم
شما که بودی کلا رفتی

نگین شنبه 9 دی 1391 ساعت 21:30

سلام
سینا خب یه قسمت از کتاب رو که میذاری حتما نباید طرف مفهوم اون قسمت از داستان رو بفهمه که!
اون جمله به تنهایی قشنگه و اگه قبل و بعدش رو بیاری اون شور و اشتیاق رو به خواننده نمیده که بره کتاب رو برداره و خودش بخونه .
اتفاقا من وقتی اینجوری معرفی میکنم جملات رو بیشتر خوششون میاد خواننده هام .

مثلا همون که خدا بخواهد که باد سر بازی داشته باشد یا با موهای تو یا با دل من چه فرق میکند ؟ این اصلا قبل و بعدش چیزِ خاصی نداره . همین جمله به خودیِ خود بار ادبی داره و به دل میشینه ...

اکثر جملاتی که گذاشتم همینطوره

سلام
باشه...
آخه من با یه جمله زیاد حال نمی کنم.باید حتما دو سه خط باشه

نگین شنبه 9 دی 1391 ساعت 21:30

نه بین سه نقطه هم نبود چیزی

نگین شنبه 9 دی 1391 ساعت 21:32

و البته رو کتاب هم علامت نذاشتم که . واسه همین پیدا کردن یه جمله از تو یه کتاب صد و خورده ای صفحه ا ی میشه در واقع .
چون همون موقع که میخونم جملاتش رو واسه خودم مینویسم

ممنونم ازت
لطف کردی

مقداد دوشنبه 11 دی 1391 ساعت 16:04

کمرنگ شدی چرا؟

مهرناز سه‌شنبه 12 دی 1391 ساعت 01:52

کمرنگ که هیچ بی رنگ شده بچمون!!
چرا آیا؟

نگین چهارشنبه 13 دی 1391 ساعت 14:23

راستی :)
عکسای این پستت رو دوس داشتم ...

ⓖⓞⓛⒾツ یکشنبه 24 دی 1391 ساعت 21:12 http://flowerever.blogsky.com/

عالی عالی

این روزها.. جمعه 27 بهمن 1391 ساعت 13:20 http://vanity.mihanblog.com

زیبا بود .ممنون از اطلاعات عمومی.

سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد