بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

کنار چشمه ای بودیم در خواب
تو با جامی ربودی ماه از آب
چو نوشیدیم از آن جام گوارا
تو نیلوفر شدی من اشک مهتاب

اگر یک شب تو برگردی دوباره
به گیسویت می افشونُم ستاره
نمی دونی مگر ای نازنینُم
دلُم هر روز و شب مهر تو داره

ترانه سرا : سیاوش کسرایی
پی نوشت 1:گروه " پالت"در البوم " آقای بنفش"این شعر رو اجرا کردن.

پی نوشت 2 : درگذشت انسان مومن , متعهد و فرهیخته عرصه ی سیاست و حقوق, دکتر احمد صدرحاج سیدجوادی رو تسلیت میگم.


نظرات 16 + ارسال نظر
ღ مهــــرناز ღ شنبه 17 فروردین 1392 ساعت 15:08

آشنا اومد این شعره واسه من...
درگذشتش رو تسلیت میگم...چقدر پشت سر هم :(

حتما یه جا خوندی دیگه
انسان بزرگی بود.در همه ی عمر درحال مبارزه و ایستادگی در راه حق

نگین شنبه 17 فروردین 1392 ساعت 21:40 http://zem-zeme.blogsky.com

گروه پالت؟!

اولین باره میبینم اسمشو

برم گوگل

برو برو...
خودم هم زیاد اشنایی ندارم باهاشون

شبنم یکشنبه 18 فروردین 1392 ساعت 00:23

آقاسینا قبول داری اجرای استاد شجریان یه چیز دیگه ست؟!!
من این گروه رو نمی شناسم میشه یه کم راجع بهشون برام توضیح بدین، از اسم آلبومشون بی نهایت خوشم اومد: آقای بنفش!

ببینید این کار تلفیقی ست نه سنتی.
استاد شجریان موسیقی سنتی کارمیکنند
خود من هم اشنایی زیادی باهاشون ندارم.امروزه خواننده ها و گروه هایی هستن که کار تلفیقی انجام میدن.
برای مثل خانوم اعظم علی - حامد نیک پی - خانوم مهسا وحدت - خانوم مامک خادم و....این هنرمندان تلفیقی از موسیقی ایرانی با سایر سبک ها رو تو کاراشون دارن.
از نظر من البوم این گروه کار ضعیفی بود.کار تلفیقی بسیار خوبی وجود داره که اگه دوست داشته باشین ن میتونم بهتون معرفی کنم. یا اگه علاقه مند به البوم خوب سنتی هستین هم همینطور

امید گرمکی دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 13:06 http://garmak.blogsky.com/

کم کم داره قحط الخوبان می شود

تسلیت میگم
خدا رحمتش کند

بله بله...

شبنم.ن دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 19:01 http://shabnam-nn.blogfa.com

ممنونم آقاسینا، خیلی توضیحاتت خوب بود ولی من از اسم آلبومه خیلی خوشم اومد، یکی دو تا کار از مهسا وحدت شنیدم ولی اونارو نمی شناختم مرسی از معرفی اونا بهم
توی سنتی که اسیر شجریان پدر و پسرم ، یا سراغ قُلّه های قدیمی و تازه کار ها رو نمی شناسم زیاد جز چند نفر معدود7 ممنون میشم معرفی کنی

خواهش میکنم
حالا من یه چند نفر رو با بهترین کاراشون معرفی میکنم.

علیرضا قربانی :
1. البوم رسوای زمانه
2. بر سماع تنبور
3. حریق خزان

سینا سرلک
1. البوم پریچهره

محمد معتمدی :
البوم " گاهی سه گاهی "
اپرای عروسکی مولوی - اپرای عروسکی حافظ
اجرای مشترک با موسیقی فلامنکو

حمیدرضا نوربخش:
البوم پنهان چو دل

حامد نیک پی :
البوم دیوانه تر

اعظم علی (گروه نیاز):
آلبوم sumud

سالار عقیلی:
البوم مایه ی ناز
البوم عاشقی
کنسرت یاد باد

گروه چارتار :
تک اهنگ های خوبی ازین گروه منتشر شده

چون همایون شجریان رو می شناسی و کارای مهسا وحدت رو شنیدی پس دیگه اونا رو ازشون عبور میکنم.

شبنم.ن دوشنبه 19 فروردین 1392 ساعت 23:45 http://shabnam-nn.blogfa.com

خیلی خوب بود آقا سینا و دستتون درد نکنه. یه دنیا ممنونم...
قربانی رو خیلی دوس دارم ، بی نهایت و به نظر من بهترین تصنیف خوانِ جوونه، همه ی آلبوماش رو دارم ، به نظرم سوگواران خموش و فصل بارانش واقعا کارای فوق العاده ای از آب در اومدن و شورانگیز و بی همتا... رسوای زمانه هم خود تصنیف ، خوب بازخوانی شده و قربانی از پسش براومده. سینا سرلک رو جسته گریخته گوش میدم و به نظرم بعد از همایون، خوش صداترین خواننده ی جوان کلاسیک ایرانه. آلبوم پریچهره هم که دیوانه شم و یه مدت باهاش زندگی میکردم مخصوصا اون تصنیف بهار دل! اما توی آواز می لنگه به نظرم و کمی به درد قربانی مبتلاست البته نه به شدت قربانی!!! محمد معتمدی که همه چی تمومه به نظرم، اینده ی فوق العاده درخشانی داره ، توی اپرای مولوی خیلی خوب صداش با همایون چفت بود و جفتشون شاهکار کردن هرچند دوس داشتم همایون رل مولانا رو بگه!
اپرای حافظ هم سال گذشته توی شیراز اجرا شد و ازآنجا که بنده یک شیرازی تنبل هستم چنین فرصت نیکی را از کف دادم!
از سالار عقیلی خوشم نمیاد!
اسمای اعظم علی ، گروه چارتار و حامد نیک پی تقریبا ناشناسن برام ، فقط فکر کنم نیک پی رو قبلا به اسم نوازنده شنیدم اگه اشتباه نکنم
اعظم علی کارش کاملا کلاسیکه یا تلفیقی آقا سینا؟

خواهش می کنم
خیلی خوشحالم که با یه ادم کاربلد مطلع طرفم.ازین به بعد باهم زیاد کار داریم.
بله درمورد قربانی موافقم اما سرلک نه ! سینا سرلک به نظر من داره روز به روز پسرفت میکنه و البوم هایی که بعد از پریچهره منتشر کرده به معنای واقعی کلمه فاجعه است.در اینده ی موسیقی ایران ایشون هیچ جایگاهی ندارند
در اواز بسیار از خواننده ها مشکل دارند.اما به نظر من محمد معتمدی و همیاون شجریان رد اواز خیلی خوب هستند.خصوصا معتمدی که حتی در جاهایی تنه به خود استاد شجریان هم میزنه.
اپرای مولوی فوق العاده بود حافظ هم همینطوره..بله تو شیراز انجام شد
اون سه تا البوم سالار فوق العاده هستند.حتما گوش بدین
اعظم علی سبکش اینترنشنال هستش.متولد تهران-بزرگ شده ی هند و ساکن امریکا
حامد نیک پی هم البوش تلفیقی هستش
چارتار هم کارای خوبی ارائه داده

دیوونه مهربون سه‌شنبه 20 فروردین 1392 ساعت 17:58

سلام همولایتی

من هم درگذشتشون رو تسلیت می گم هرچند نمی دونم کی بودن
بوک بی تربیت پسوردمو خورده پس نمی ده


.
.
.

راه جویانی که می جستند آرش را به روی قله ها پی گیر
باز گردیدند
بی نشان از پیکر آرش
با کمان و ترکشی بی تیر
آری آری جان خود در تیر کرد آرش
کار صد ها صد هزاران تیغه شمشیر کرد آرش
تیر آرش را سوارانی که می راندند بر جیحون
به دیگر نیمروزی از پی آن روز
نشسته بر تناور ساق گردویی فرو دیدند
و آنجا را از آن پس
مرز ایرانشهر و توران بازنامیدند
آفتاب
درگریز بی شتاب خویش
سالها بر بام دنیا پاکشان سر زد
ماهتاب
بی نصیب از شبروی هایش همه خاموش
در دل هر کوی و هر برزن
سر به هر ایوان و هر در زد
آفتاب و ماه را در گشت
سالها بگذشت
سالها و باز
در تمام پهنه البرز
وین سراسر قله مغموم و خاموشی که می بینید
وندرون دره های برف آلودی که می دانید
رهگذرهایی که شب در راه می مانند
نام آرش را پیاپی در دل کهسار می خوانند
و نیاز خویش می خواهند
با دهان سنگهای کوه آرش می دهد پاسخ
می کندشان از فراز و از نشیب جادهها آگاه
می دهد امید
می نماید راه
در برون کلبه می بارد
برف می بارد به روی خار و خارا سنگ
کوه ها خاموش
دره ها دلتنگ
راهها چشم انتظاری کاروانی با صدای زنگ
کودکان دیری است در خوابند
در خوابست عمو نوروز
می گذارم کنده ای هیزم در آتشدان
شعله بالا می رود پر سوز



دوسش دارم

السلام و علیک علی همولایتی مهربانم
بوک چیه دیوونه جان ؟کی پسورده تو خورده

اره این شعرش هم خیلی قشنگه.اشاره ی دقیقی داشتی.ممنونم

شبنم.ن چهارشنبه 21 فروردین 1392 ساعت 00:42 http://shabnam-nn.blogfa.com

منم خوشحالم آقا سینا که یه دوست خوب که سواد موسیقی رو داره و شنونده ی متخصص هست دارم

درسته متاسفانه سینا سرلک به خاطر نوآوریهای غیرکارشناسانه ش توی آلبومای اخیر دیگه اون سرلک پریچهر نیست... ولی میدونی چیه آقا سینا من فکر میکنم آهنگساز خیلی مهم، گاهی اوقات آهنگساز یه خواننده ی خوب رو زمین زده، به نظر من اونچه که استاد شجریان رو به اوج بردعلاوه بر نبوغ ذاتی و استعداد و تلاش خودش، کار با بهترین نوازنده ها و آهنگسازها بود. سرلک بیشتر از هرچیز قربانی آهنگساز شده... وإلا صدای صاف و خوبی داره
محمد معتمدی واقعا توی اوجه و این بیشتر جالبه که دنباله روی شجریان نیست و سبکش کاملا سبک تاج اصفهانیه. به نظرم این یکی از امتیازات معتمدیه توی دوره ای که همه پیرو سبک استاد شجریان بزرگ هستن.
اعظم علی خودشم اینترنشناله انگار(ایران و هند و آمریکا)! ولی کنجکاوم میخوام کاراش رو دانلود کنم.
مرسی از این همه اطلاعات خوب

لطف داری.....
بله اهنگساز خیلی خیلی مهمه اما خود خواننده هم باید انتخاب کنه که با چه شرایطی کار کنه.سرلک داره با هر شرایطی کار میکنه.علیرضا افتخاری هم زمانی امید موسیقی بود اما هفته ای 4 بار البوم میداد بیرون.نمیشه سالی 20 تا البوم بدی بیرون و انتظار کیفیت بالا هم داشته باشی.
واسه اعظم علی همون البوم رو دانلود کن.لینک دانلودش رو میزارم واست

شبنم.ن چهارشنبه 21 فروردین 1392 ساعت 00:46

راستی یادم رفت منم تسلیت میگم درگذشت دکتر احمد صدرحاج سیدجوادی ، رو
خدایش بیامرزاد...

ای خاک اگر سینه ی تو بشکافند
بس گوهر قیمتی که در سینه ی توست

ممنونم

نگین چهارشنبه 21 فروردین 1392 ساعت 01:04 http://zem-zeme.blogsky.com

من هنوز نرفتم گوگل!

الان رفتی

نگین چهارشنبه 21 فروردین 1392 ساعت 01:13 http://zem-zeme.blogsky.com

نخستین آلبوم گروه «پالت» وارد بازار موسیقی کشور شد. این آلبوم که «آقای بنفش» نام دارد چند روزی ست که در بازار منتشر شده و در فروشگاه‌های معتبر عرضه محصولات فرهنگی قابل دسترسی است.
این آلبوم در ۱۱ قطعه به نام‌های: یادگار دوست، والس شماره ۱، باز باران، مثلث، مقدمه خسرو و شیرین، خسرو شیرین، از سرزمین‌های شرقی، آقای بنفش، نگاه کن، درس علوم و هزار تا قصه منتشر شده است.

تیم کاری این اثر نیز عبارتند از: داریوش آذر (کنترباس و همخوان)، روزبه اسفندارمز (کلارینت)، کاوه صالحی (گیتار و خواننده)، مهیار طهماسبی (ویلن سل)، حسام الدیم محمدیان‌پور (سازهای کوبه‌ای، آکاردئون، بنسوری و امید نعمتی (خواننده) و این آلبوم از سوی موسسه «ماه ریز» در بازار موسیقی کشور منتشر شده است.

در یادداشتی که در کاور این آلبوم درج شده، آمده: «در جهانی که هر روز پیچیده‌تر و دشوار‌تر می‌شود، تجربه‌های بینا بینی و بینا فرهنگی، می‌توانند داد و ستد‌های انسانی را آسان و اصطکاک ارتباطات بین المللی را روان کنند. در چنین وضعیتی، «پالت» با حفظ اصالت و سلیقه خود می‌کوشد با به کار گیری ظرفیت‌های تازه‌ای از موسیقی رنگ‌ها را به هم آمیزد و مرزهای جغرافیایی و تاریخی را در نوردد تا جهانی رنگارنگ و بی‌مرز بسازد که در آن مساحت شادی و اندوه انسان به وسعت آرزو‌هایش باشد.»

+ کاش یکی از آهنگارو لااقل واسه شنیدن میذاشتن تو نت..
هیچی نبود که بدونم کارشون چطوره

ای خانوم...
کل البوم رو که واسه دانلود گذاشتن.دوست داری بگو تا لینک دانلودش رو برات بزارم.قیمت البوم هم اگه بخوای 8 هزار تومنه
اگه تو وبسایت ironsong هم بری میتونی کل البوم رو گوش بدی.البته فیلتره وبسایتش باید با فیلترشکن بری

ashkan چهارشنبه 21 فروردین 1392 ساعت 12:56 http://ashteroh.mihanblog.com

سلام شعره قشنگیه. البته انگار ترانه است

بعضی ترانه های ِعاشقانه خیلی مسخرن. از جمله ی اول با دست دارم شروع میشن!

شاد باشی و سبز و برقرار

اره ترانه ست
سلام علیکم
خود من علاقه ی زیادی به اون جور جنگولک بازیا ندارم
ممنونم ازت

نگین چهارشنبه 21 فروردین 1392 ساعت 16:45 http://zem-zeme.blogsky.com

نیکی و پرسش اقا سینا؟

لینک لطفا

حتما

نگین چهارشنبه 21 فروردین 1392 ساعت 16:51 http://zem-zeme.blogsky.com

یادم رفت بگم..
لینک بدون فیلتر بذار لطفا.. فیلتر شکن و وی پی ان در دسترسم نیست فعلا

باشه باشه

شبنم.ن چهارشنبه 21 فروردین 1392 ساعت 23:01 http://shabnam-nn.blogfa.com

موافقم آقا سینا

یه دنیا سپاس اگه لینک دانلود رو بذاری

موفق و پیروز باشی.
راستی یه شعر تازه هم گذاشتم، خوشحال میشم بیای و بخونی آقاسینا

باشه..یه وبسایت بهت معرفی میکنم.هرچی میخوای اونجا هست
shabzendeha.org
حتما میام

نگین دوشنبه 26 فروردین 1392 ساعت 16:34

eee
to ham k pallet ro mshnasi :d
mahsharan :x

بله....
من یکی از اولین هایی بودم که این گروه رو معرفی کرد
شما دیر به دیر میای از روزگار عقبی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد