بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

سیزده بدر

خیلی از ماها سیزده بدر بیکار بودیم و مشغول تفریح کردن و گشتن ت طبیعت ولی خب افرادی هم هستن که حتی تو این روز هم باید برای بدست اوردن روزی حلال و سیر کردن شکم زن و بچه شون مجبورن تو اینروز هم کار کنن.نمیخوام از پزشک ها و یا پلیس ها صحبت کنم زحمتکشان مورد نظر صیادان هستند.سیزدهم فروردین وقتی در کرانه های دریای کاسپین(خزر)قدم می زدم و موج عظیم ملت رو دیدم که مشغول تفریح و شادمانی هستند ناگهان چشمم افتاد به سی چهل نفر که مشغول جمع کردن پره(تور ماهیگیری) هستن و گرفتن روزیشون از دست خالق دریاها ! خدا رو شکر صید بدی هم نداشتند و راضی بودند به رضای خدا.

یه نصیحت برادرانه دارم و اون اینه که تا میتونین گوشت ماهی مصرف کنین.از فسفر و و پروتئین و ...بگذریم اگه هیچ خاصیتی هم نداشته باشه لااقل از مرغ مرده ای که مصرف می کنین بهتره و حداقل میدونین چی میخورین !

سواحل حاجی بکنده - 13 فروردین 1391

نظرات 20 + ارسال نظر
فروغ خاموش دوشنبه 14 فروردین 1391 ساعت 01:13 http://www.fk.persianblog.ir

دروود آقا سینا.
خوبی؟
۱۳ بدر تو هم مبارک
بیا وبم یه پست راجع به یه فیلمگذاشتم نظر بده!

درود بر شما
ممنونم
باشه میام

امید دوشنبه 14 فروردین 1391 ساعت 09:04 http://garmak.blogsky.com/

ماهی هم که ارزون نیست
انگار اونا از مرغا زرنگتر و به روزترند تو قیمتها


ولی چشم دکتر سینا!
رفتیم برای ولخرجی این ته مانده خرجی ماه و مصرف ماهی

یه خورده قیمتا بالاست خصوصا واسه شما که واسه یه استان دیگه هستین.
مرغم چنان ارزون نیست.کیلویی 5000 هزار تومن دادن و یه جوجه ی هورمونی خریدن فکر نکن ارزش داشته باشه.
ولی خب راست میگین قیمتها امثال زیاد بوده.ماهی کفال که همیشه دور و بر کیلویی 16 - 17 تومن دور میزد ولی سفید ارزون تره.
اینجا ما ماهی رو کیلویی نمی خریم و دونه ای قیمت رو با فروشنده طی می کنیم واسه همین به صرفه تره

عکسای خوبی بودن

ولی یه چیز بگم ناراحت نمیشی برادر سینا؟
من اصلا غذای دریایی نمیخورم

یعنی کلا خیلی از غذا ها رو دوست ندارم...
ماهی و میگو هر غذای دریایی
سبزیجات دوست نداره...
گوشت هم دوست ندارم
مرغ هم همینطور فقط سینه ی مرغ رو میخورم

بقیه غذا ها رو دوست دارم

از گفتن نه ناراحت نمیشم اما از موضوع خبر شاید !
خب این که ماهی و کلا غذای دریایی نمیخوری مطمئنا به ضرر خودته.راستش اگه نظر من رو بخوای باید شروع کنی به خوردن کم کم و با مزه مزه کردن شروع کن من خودم خیلی از غذاها رو دوست نداشتم اما وقتی هر بار یه کمی ازشون خوردم دیدم اصلا بد نیستن و خیلی هم خوبن.
ماهی و میگو و...گوشت طبیعی دارن.

فریناز دوشنبه 14 فروردین 1391 ساعت 10:54

تو خجالت نمی کشی دل منو آب می کنی با عکسای دریاتون؟!
شیطونه می گه برم از سی و سه پلمون عکس بگیرم بیام دلتو بسوزونما عمو


من عااااشق ماهی یم اونم راژگو ولی خب خیلی بد گیر میاد!
خوش به حالتون که شمالین....ماهی های تازه ی شمالو به هیچ غذای دیگه شون نمیدم

معلومه سیزده به در خوبی داشتیا

دیگه چکار کنم !
اتفاقا بگیر من خوشحال میشم
ماهی راژگو؟ تا بحال اسمشو نشنیده بودم بعد از کامنتت یه سرچ کردم دیدم راشکو ماهی دریای جنوبه و طبیعاتا در شمال یافت می نشود.
اینجا ما ماهی سفید و کفال و قزل آلا و کپور و...داریم.
بد نبود

فریناز دوشنبه 14 فروردین 1391 ساعت 10:58

ریز بینی و دقتت جای تحسین داره

ریزبینی از خودته

سعی خودمو میکنم که بخورم...چون هر جا میرم این مشکل اساسی منه

ممنون بابت همه چیز آقا سینا

سعی کن

سمیه دوشنبه 14 فروردین 1391 ساعت 20:14 http://myparadise.blogfa.com/9006.aspx

چه عکس های خوبی گذاشتی ...
کرانه دریای خزر و دوست دارم مخصوصا بابلسر

باشه باشه

فروغ خاموش دوشنبه 14 فروردین 1391 ساعت 20:20

سلام
فک کن خودم یکی دو سال پیش زدمش.
چطور؟؟

الان وقت شوخی کردنه ؟

دیوونه مهربون سه‌شنبه 15 فروردین 1391 ساعت 02:57

سلام همولایتی
وااا مگه شما ماهی رو زنده می خورید؟؟؟؟
سیزده بدر رفتیم یه ولایت نزدیک ولایت خودمون.دریا نداشت.شما دریا دیدین؟من خیلی وقته دریا ندیدم.هرچند از دریا می ترسم.دوسش دارما ولی بام یه کم وهم ناکه
خب دیگه من برم لالا.چرا من مجبورم صبح برخیزم آخه؟

سلام
اره زنده زنده می خوریم
میخواستی بری یه جا که دریا داشته باشهوهمناک که هست آره
اره دیگه مدرسه ها وا شده

فروغ خاموش سه‌شنبه 15 فروردین 1391 ساعت 12:39

بخدا خودم زدم.
تو فرض کن شوخی کردم.
باشه!
الانم میخوام برم یکی دیگه رو بذارم

عجبا...
خودت اپلود کردی کی نواخته؟
منو اذیت نکن این آهنگ رو روح و روان من تاثیر گذاشته.راستش رو بگو

فروغ خاموش سه‌شنبه 15 فروردین 1391 ساعت 17:04

آهنگا حدود 2 سال پیش پر شده.نوازنده سنتورش خودم هستم و دفش رو دختر داییم میزد و تنبکش رو یه آقایی بود به نام وحیدی.
نتش رو استاد من داده بود.
سر هم ۳ تا زدم که اینی که الان رو وبمه تکنوازیه!
wmaبود تبدیلش کردم به mp3و بعد آپلودش کردم.
پس تو هم دیگه اینقد باروح و روان من بازی نکن.
در ضمن من دروغ بلد نیستم رفیق!

بهم حق بده باور نکنم آخه نمی دونستم نوازنده ای و یهو یه آهنگ میزاری که در حد المپیک قویه و منو یاد یه چیز میندازه.
هیچ وقت نگفتم دروغگویی و یا دروغ گفتی فقط فکر کردم داری باهام شوخی می کنی.اگه ناراحت شدی خواهش می کنم منو ببخش

ستوده سه‌شنبه 15 فروردین 1391 ساعت 19:12 http://saba055.blogsky.com/

سلام سینا جان .
خوبی داداش منم همیشه به این کارگران زحمت کش حالا از هر قشری که باشن احترام میزارم وبراشون ناراحت میشم وقتی میبینم با این همه زحمت بازهم در چه وضعی زندگی میکنند .
انشالله که خدا همیشه بهشون سلامتی وروزی بده .
سیزده بدر خوش گذشت

سلام خانوم معلم
ممنونم.بله متاسفانه وضعیت طوریه که پول به سختی بدست میاد و به آسانی از دست میره و این بندگان خدا هم درآمد کمی دارن
بد نبود

عارف چهارشنبه 16 فروردین 1391 ساعت 05:08 http://aref.photoblog.ir

سلام. اولین باره که به وبلاگت سرمیزنم. اگه درست متوجه شده باشم اسم شما سیناست و دکتر هستید. اتفاقا من هم دانشجوی دکترای حرفه‌ای دامپزشکی هستم. این پست و مطلب شما هم به رشته من نامربوط نیست. پست قشنگی بود. تقدیر از تلاش صنفی از زحمتکشان جامعه. این کار شما قابل تحسینه. اما یه انتقاد داشتم. بهتره فقط زحمت پزشکان، پلیس و حتی صیادان را نبینیم. نمیدونم متوجه منظورم شدی یا نه؟ توضیح میدم. گفتی مرغ مرده!!!!!! اگه منظورت اینه که مرغ بعد از مردن، ذبح میشه یا بهتره بگیم سر از تنش جدا میشه باید بگیم که اشتباه میکنی. این شایعه توسط سازمان دامپزشکی تکذیب شد. البته منکر نقاط ضعف این سازمان نظارتی نیستم. نکته دیگر اینکه در نظرات به هورمونی بودن مرغ اشاره شد. باز هم باید بگم که این موضوع هم فقط یک شایعه است. تزریق هورمون به طیور اصلا کار به صرفه‌ای از نظر اقتصادی نیست. هزینه هورمون خیلی بالاست. این رشد و ضریب تبدیل خوب به دلیل نژاد(اصلاح نژاد) هست. برای اثبات این موضوع شما میتونید جوجه های یک روزه از این نژاد رو تهیه کنید و در خانه از آن ها مراقبت کنید. خواهید دید که با رعایت دما، نور، و جیره غذایی مناسب این جوجه ها در طول 45 روز به وزن کشتار یا تقریبا 2.5 کیلو میرسند.
اصلا همین غذای مورد تایید شما، غذای دریایی هم توسط سازمان شیلات و دامپزشکی مدیریت میشه. به صورتی که ماهیان مولدی که به دهانه رود برای تخمیریزی مهاجرت میکنند به صورت زنده صید میشن و به پرورشگاهها و مراکز شیلات فرستاده میشن تا در این مراکز در چند دروه به تکثیر بپردازند و از بچه ماهیان محافظت بشه و بعد به دریا رهاسازی بشن. و صیاد ما در روز سیزده فروردین به صید بپردازه و ما زحمت اونو تقدیر کنیم.
متاسفانه در جامعه ما دامپزشکی ناشناخته است.
خیلی حرف نوشتم. چشم و سرت رو درد آوردم.
موفق و ادامه دار باشی.

سلام خوش آمدی
نه خیر دکتر نیستم.
از حضورت و نظری که دادی ممنون و متشکرم البته باید به این نکته توجه داشته باشی که عموما مسادل گوناگون ابتدا در ایران تکذیب میشن و به عنوان شایعه معرفی میشن.چندمورد رو میگم:
احمدرضا درستی مطلق عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران 20درصد مرغ‌های بازار قبل از ذبح مرده‌اند.
با در ماجرای برنج های الوده هم این مسئله مطرحه در حالیکه وقتی برنج هندی رو میخوری انگار داری پلاستیک گاز میزنی.
یا مورد دیگه اینکه در گاوداری ها به علت گرانی بجای علوفه و...کاغذ و مقوا میدن.
یه مسئله دیگه خطرات فرستادن امواج پارازیتی که در تهران ارسال میشه.
والله ما نه مرغداری داریم و نه پرورش ماهی امیدوارم این مسئله ای که گفتی صحت داشته باشه و مردم مرغ الوده مصرف نکنن !

امیر چهارشنبه 16 فروردین 1391 ساعت 17:48 http://tehranneshin.blogsky.com

سلام
چشم به توصیه شما عمل خواهیم کرد
حتی تنها برای رونق بازار صیادان زحمت کش هم
که باشد ارزشمند است

سلام
چشتون بی بلا
لطف دارین

اشک - غریبه جمعه 18 فروردین 1391 ساعت 13:03 http://tashkan.blogsky.com

ماهی خوبه
چه با تیغ
چه بی تیغ

100 درصد

کوروش شنبه 19 فروردین 1391 ساعت 22:31 http://www.korosh7042.com/

درود بر سینای عزیز
پست قشنگی بود. چرا ماهم به دلایلی سیزده را نه در جنگل که به دامن صحرا پناه بردیم و بسیاری را دیدم که انگار
این روز زیبا برای آنان نیست.
امید که روزی را ببینیم که شادی برای همه باشد

درود خداوند بر شما
کارهای منحصر به فرد شما قابل ستایشه

سمیه یکشنبه 20 فروردین 1391 ساعت 23:02

سلام سینا جان ...
خوبی ؟؟؟

اومدم بهت بگم اگه ماشین داری حتما برای افزایش بیمه ماشینت اقدام کن ..خیلی مهمه ..بهمون دفتری که بیمه رو براتون انجام داده برو خودشون برات انجام میدن ...به بقیه هم بگو ...بهمه دوستان گفتم ...

ممنون

سلام
قربان یو
والله با این شدت و حدت که گفتی حتما مراجعه می نماییم.ممنونم

آئورا چهارشنبه 23 فروردین 1391 ساعت 11:31 http://doelbaz.blogfa.com

سلام سیزده بدر رفته بودی حاجی بکنده؟!؟!چه جالب ما هم رفته بودیم اونجا!یعنی ممنکه دیده باشمت؟!؟!مطلبت راجع به صیاد هام خیلی جالب بود ولی به نظرم اونا از کارشون لذت میبرن واسه همین خیلی سختی کارشون واسشون اون جور که به نظر ما میاد مهم نیست.

سلام
آره از کجا فهمیدی؟شاید !
نه بابا پای صحبتشون که بشینی فقط ناله میکنن

آئورا پنج‌شنبه 24 فروردین 1391 ساعت 21:06 http://doelbaz.blogfa.com

خب پایین عکسا نوشتی دیگه اقای حواس جمع! یعنی تو کدوم بودی؟!؟!؟

آخ یادم نبودشاید یه روز تصمیم گرفتم عکسم رو بزارم تا اون موقع بهتره با تصویری که تو ذهنت از من ساختی به سر بری

مهاجر دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 ساعت 13:44 http://www.1mohajer.blogsky.com

گرونه گرونه سرسام آوره
واقعا مرغ مرده؛ وای بر من

پول نفت اومده سر سفره دیگه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد