بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

به امضای پای وقف‌نامه دانشگاه آزاد توجه کنید........

امضای میر حسین موسوی بسیار جالب توجه است.

۲۷ تیر ماه سالروز پذیرش قطعنامه 598شورای امنیت سازمان ملل


قطعنامه 598 ، هشتمین قطعنامه‌ای بود که شورای امنیت سازمان ملل از ابتدای تجاوز
  علنی رژیم بعثی عراق به جمهوری اسلامی ایران ، صادر کرده بود. همه قطعنامه‌های قبلی به علت جهت گیری ناعادلانه آنها از سوی ایران رد شده بود اما در ابتدای صدور قطعنامه 598 بعلت نکات مثبتی که در این قطعنامه گنجانده شده بود از سوی جمهوری اسلامی اعلام شد که ایران جای بحث و مذاکره در این قطعنامه می‌بیند و آن را نه رد کرد و نه قبول؛ ولی سرانجام در تاریخ 27 تیر 1367 این قطعنامه مورد قبول جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. متن قطعنامه 598: شورای امنیت، با تأیید مجدد قطعنامه (1986 میلادی) 582 خود، با ابراز نگرانی عمیق از این که علی رغم در خواستهایش برای آتش بس، منازعه بین ایران و عراق به شدت سابق با تلفات شدید انسانی و تخریب مادی ادامه دارد، با ابراز تأسف از آغاز و ادامه منازعه، همچنین با ابراز تأسف از بمباران مراکز صرفاً مسکونی غیرنظامی، حملات به کشتیرانی بی طرف یا هواپیماهای کشوری، نقض قوانین بین المللی انسان دوستانه و دیگر قوانین ناظر بر درگیری مسلحانه، بویژه کاربرد سلاحهای شیمیایی برخلاف الزامات پروتکل 1925 ژنو، با ابراز نگرانی عمیق نسبت به احتمال تشدید و گسترش بیشتر منازعه، مصمم گردید به تمامی اقدامات نظامی بین ایران و عراق خاتمه بخشد، معتقد شد که می باید یک راه حل جامع، عادلانه، شرافتمندانه و پایدار بین ایران و عراق به دست آید. با یادآوری مفاد منشور ملل متحد، به ویژه تعهد همه دُوَل عضو به حل اختلافات بین المللی خود از راه های مسالمت آمیز به نحوی که صلح و امنیت بین المللی و عدالت به مخاطره نیفتد، با حکم به این که در منازعه ما بین ایران و عراق زمینه صلح حاصل شده است، با اقدام براساس مواد 39 و 40 منشور ملل متحد
ادامه مطلب ...

امروز با حافظ...

دل و دینم شد و دلبر به ملامت برخواســـــــــــت    گفت با ما منشین کز تو سلامت برخواست 

که شنیدی که در این بزم ومی خوش بنشست     که نه در آخر صحبت به ندامت برخواســــت

شمـــــع اگر زان لـــــب خنــــــدان بزبان لافی زد     پیش عشاق تو شبها به غرامت برخواست

در چمن باد بهاری ز کنـــــار گـــــل و ســـــــــــرو      به هواداری آن عارض و قامت بر خواســــت

مســــــــت بگذشتی و از خلوتیان ملکـــــــــــوت      به تماشای تو آشوب قیـامت برخواســــت

پیــــش رفتـــــار تو پا بر نگـــــرفت از خجـــــــــلت   سرو سرکش که بناز از قد و قامت برخواست

حافــــــــــــــــــــظ این خرقه بینداز مگر جان ببری    کاتـــش از خرقه سالوس و کرامت برخواست

همسایگانی که فکر فردای خود نیستند یا مسئولینی که در غفلت اند

توافق بحرین با انگلیس برای اجرای قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران،اجازه عربستان به اسرائیل برای استفاده از پایگاه های هوایی این کشور در هنگام حمله به ایران،توافق آلمان و امارات برای اجرای فوری تحریم ها ضد ایران، افزایش مساحت پایگاه دریایی آمریکا در بحرین به دو برابر.

اظهار نظر مدودف رئیس جمهور روسیه در این باب که ایران باید با جامعه جهانی بیشتر همکاری کند(البته جامعه جهانی این افراد متشکل از چند کشور ابر قدرت می باشد که جهان را برای خود می خواهند و می دانند و ....)اظهار نظرهای گستاخانه و سخیف سران امارات و دولت های عربی در مورد خلیج فارس و جزایز سه گانه و استفاده از نام جعلی برای آن. تاخیر چند ده باره روسیه در افتتاح نیروگاه بوشهر ، عدم پایبندی روسیه به اجرای قرارداد سیستم دفاعی s-300 ،همراهی همیشگی روسیه و چین با تحریم های شورای امنیت در مورد ایران بعد از بازارگرمی های فراوان و ناز کردن های زیاد که به یک داستان تکراری و ملال آور تبدیل شده .همه و همه ی این موارد و چند مورد دیگر که اگر آنها را نام ببرم تبدیل به مثنوی هفتاد من می شود، لزوم واکنش جدی ایران در رابطه با همسایگانش را می طلبد و نیاز به یک بازبینی در چگونگی رابطه با این کشورها را الزامی می کند.اما اگر ما کمی از خود غیرت نشان می دادیم و  برخوردمان با بعضی از مسائل منفعلانه نبود،شاید هیچگاه این موضوعات پیش نمی آمدند.هرگاه امارات صحبت از اشغالگری ایران می کند و می گوید که "برای ما بین اشغالگری اسرائیل در فلسطین و ایران در جزائر سه گانه هیچگونه تفاوتی نیست"ما چه برخورد استوار و محکمی را با آنها داشتیم آیا غیر از این است که فقط دستگاه دیپلماسی ما فقط به گفتن این نکته که "این سوتفاهمی است با کشور دوست و برادر امارات! که با گفتوگو حل می شود". اگر مسئولین ما در برابر روسیه اینقدر خوشبین نبودند هرگز مسائل تاخیر در اجرای سیستم دفاعی S-300پیش می آمد؟! یا کوتاهیمان در مورد دریای خزر را که صحبت از سهم 20 درصدی خود می کنیم در حالیکه تاریخ نمایانگر این است که سهم ایران 50 درصد است و 50 درصد بقیه باید بین دیگر کشورها  تقسیم گردد.

وقت آنست که به خود آییم...

گوش کن دورترین مرغ جهان می خواند....

جلال ذوالفنون موسیقی شناس و نوازنده برجسته سه تار است.





 مهمترین و موثرترین اساتیداز نظر خود استاد:موسی معروفی- جواد معروفی- روح الله خالقی- نورعلی برومند- داریوش صفوت- سعید هرمزی و یوسف فروتن


 استادانی که به طور غیرمسقیم  از محضر آنها بهره جست:

ارسلان درگاهی

ابوالحسن صبا

بیوگرافی هنری جلال ذوالفنون

الف - مراحل فراگیری موسیقی

1-آشنایی با نغمات موسیقی از سنین کودکی تحت تاثیر فضای هنری  پدر و برادر بزرگ محمود.

2- تحصیل موسیقی با روش اکادمیک از نه تا هجده ساگلی در هنرستان موسیقی ملی

3- آشنایی با تکنیک تار و سه تار- ویلون از 1951 تا 1958

4- تحصیل موسیقی به مدت 4 سال و آشنایی بیشتر با موسیقی کلاسیک در ایران در دانشگاه تهران از 1967 تا 1971

5- دوره آموزش هنر در وزارت فرهنگ و هنر به مدت 40 ساعت به منظور آشنایی با روش های جدید آموزش تحصیل موسیقی و تحقیق در مقطع فوق لیسانس به مدت 4 سال در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی وابسته به سازمان رادیو و تلویزیون.

ب- اساتیدی که افتخار شاگردی ایشان را داشته یا غیر مستقیم از روش آنها استفاده کرده ام:

پدرم حبیب ذالفنون- روح اله خالقی-موسی معروفی- جواد معروفی- حسن صبا-نورعلی برومند- دکتر مسعودیه- دکتر داریوش صفوت- یوسف فروتن- سعید هرمزی- ابولحسن صبا-ارسلان در گاهی و علیرضا مشایخی

 

پ - فعالیت های هنری

1- کنسرت موسیقی در انجمن فرهنگی ایران و شوروی تکنوازی تار 1958

2- فعالیت در سازمان رادیو و تلویزیون از 1958 تا 1967

3- تدریس موسیقی درکانونهای هنری و آموزشی از مقطع کودکستان تا دانشگاه از 1958 تا امروز

4- کنسرت های متعدد در ایران- ژاپن- کشورهای اروپایی- امریکا-کانادا- استرالیا از 1958 تا امروز

5- همکاری با موریس بژاز در زمینه تلفیق موسیقی ایرانی با باله های اروپایی

6- تحقیق روی موسیقی فولکور ایران در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی

7- همکاری با ژان دورینگ در زمینه آشنا کردن ایشان با  موسیقی ایرانی در سالهای 1975 تا 1980

8- شرکت در سمینار موسیقی در ژاپن بنا به دعوت سازمان هنری (A.T.P.A) به منظور معرفی موسیقی ایران به کشورهای خاور دور در 1976

9- همکاری با موسسه DELA MUNOT (دولامونته) بروکسل به منظور معرفی موسیقی ایران به کشورهای اروپای غربی

10- همکاری با موسسه WORD MUSIC INISTTUTE به منظور اجرای کنسرت در نیویورک و معرفی موسیقی ایران به ملل دنیا 1994

11- اجرای کنسرت در محل سازمان ملل متحد در نیویورک به منظور معرفی موسیقی ایران به سایر ملل در سال 1994

ج - تالیف و تولید

1- تهیه نوارهایی که سه تار در آنها نقش اصلی دارند مانند: گل صد برگ

آتش در نیستان- شیدایی و دهها نوار که قسمتی از آنها به عهده اینجانب بوده است

2 - تهیه نوارهایی در زمینه آموزش سه تار

3 - تدیون تجربیات 35 ساله در زمینه آموزش موسیقی بصورت کتاب در چهار جلد

4 - کتابی در زمینه آنالیز آثار درویش خان

5 - تهیه مقالات گوناگون در زمینه موسیقی ایرانی در نشریات ایرانی و خارجی

6 - تهیه نوارهایی در زمینه تکنوازی سه تار با عناوین: پرواز-پرند-پیوند - دل آوا – هجده تصنیف – ردیف شور و ..

7- تهیه آثاری از موسیقی عرفانی ایران با همکاری سهیل ذوالفنون در امریکا با عناوین کرد بیات و سفر روحانی 1370

8 - کتابی فنی در زمینه روش نوازندگی ذوالفنون در شرف انتشار با عنوان مکتب موسیقی ذوالفنون

9 - کتاب تحقیقی در زمینه روان شناسی جامعه شناسی فلسفه هنر و ارائه راهکارهایی در زمینه حرکت صحیح موسیقی ایرانی تحت عنوان "گل صد برگ"  و یا " موسیقی ایران از دیدگاهی دیگر"

10 - نوار گروهی تحت عنوان سیم آخر روی اشعار مولانا در شرف انتشار

11 -  آلبومی از نوازندگی تار در شرف انتشار