بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

طرح پیشنهادی

سردار احمدی مقدم رئیس پلیس ایران در آخرین اظهارتشان فرمودند: معتادان به مواد مخدر به دلیل گرانی هروئین رو به مصرف شیشه آورده اند.

بنده برای حل مشکل این قشر از مردم کشورمان راه حل هایی دارم.

راه حل اول:(راه حل سریع در شرایط کنونی) برای جلوگیری از افزایش قیمت هروئین و مواد مخدر سریعا افزایش واردات در دستور کار قرار گیرد ضمنا حین حمایت از تولید داخل فراموش نشود.

راه حل دوم : طرح هدفمندی مواد مخدر ٬ با توجه به موفقیتی که دولت محترم در اجرای طرح هدفمندی یارانه ها داشتند و اجرای موفقیت آمیز این طرح بزرگترین اقتصادهای جهان را به شوک عجیبی فرو برده است.بنابراین در شرایط کنونی اجرای طرح هدفمندی موادمخدر و پرداخت یارانه به معتادین عزیز می تواند چاره ساز باشد.هدفمندی و پرداخت یارانه ی مواد می تواند به سه صورت صورت بپذیرد.

روش اول طرح پرداخت نقدی:مقداری پول بصورت ماهانه برای خرید مواد اختصاص یابد.

روش دوم:در این روش پرداخت  بصورت نقدی ست و به تولید کنندگان زحمت کش اختصاص می یابد و دولت نقش نظارتی و کنترل بازار را ایفا می کند.

روش سوم:این روش نه نقدی ست و نه غیرنقدی ! بلکه اصل جنس بصورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار معتادین قرار خواهد گرفت.البته این روش مستلزم انجام مقدماتی است.مثل نام نویسی معتادین و میزان مصرف روزانه آنها و...

در پایان امیدواریم که با دعای خیر شما معتادین عزیز این طرح بدون مشکل و با کمترین  تورمی همراه باشد.

پ ن : قیمت گاز افزایش پیدا کرده آنهم چه افزایش پیدا کردنی ! تو این ماه باید بیشتر از زمستان پول گاز بدین.اونایی که فیش گازشون اومده می فهمن من چی میگم.ضمنا یه سر به ادمه ی مطلب بزنین جالبه !

ادامه مطلب ...

ایده

میگن آمریکا سرزمین فرصت هاست.اونجا هر کی که مخش کار کنه می تونه موفق باشه.اونجا ایده ست که مهمه.واقعا راست گفتن."موریس هروی" دانشجوی رشته ی بیزنس دانشگاه نیویورک هستش.این آقا وقتی که خبر مرگ بن لادن رو شنید.فوری یه سایت راه اندازی کرد به نام 'تی شرت های بن لادن مرد'.تو عرض یه روز تونست 10 هزارتا تی شرت به قیمت هر کدوم 12 دلار بفروشه.یعنی 120 هزار دلار به جیب زد.به همین راحتی.خدائی ایول داره.البته ما هم تو ایران خیلی مخمون کار می کنه و پر هستیم از ایده.ولی بیشتر فکرامون اینه که چطور سر همدیگر رو کلاه بزاریم و یه پولی به جیب بزنیم.

                                          *  *  *  *  *  *  *

دیروز(25 اردیبهشت) روز بزرگداشت فردوسی کبیر بود.28 اردیبهشت هم روز بزرگداشت عمر خیام.دو شعر از فریدون مشیری براتون بصورت pdf آماده کردم.

نگهدار ایران-فردوسی بزرگ                               پیام آور بیداری-حکیم عمر خیام

بازگشت

نمایشگاه کتاب امسال همچون سالهای پیش داغ بود از همه لحاظ. اما امسال بنا به چند دلیل من کتاب زیادی خریداری نکردم و شاید مهمترین دلیل این باشد که حداقل تا 2 ماه و نیم آینده فرصتی برای مطالعه غیر درسی ندارم بنابراین دوست نداشتم و هرگز نیز نخواهم داشت که کتابهای زیادی را بخرم و بعد فرصت خواندن آن را پیدا نکنم.بنابرای امسال تنها 5 جلد کتاب عمومی و چند جلد از کتب تخصصی رشته ی خودم را نیز خریداری کردم.

نمایشگاه را با شوق خرید کتاب جانستان کابلستان" رضا امیرخانی نویسنده ی محبوبم آغاز کردم و با اندوه نخریدن آن پایان.متاسفانه انتشارات محترم افق امسال روش خاص و مشخصی را برای توزیع و فروش "جانستان کابلستان"در پیش نگرفت و در روز بازدید من از نمایشگاه خبری از این کتاب نبود که نبود.این موضوع برای من شهرستانی که فرصت محدود و چندساعته ای برای حضور در نمایشگاه را دارم اصلا خوشایند نیست و نخواهد بود ضمنا ذهنیت تاریک و بدی را نیز نسبت به انتشارات بوجود خواهد آورد.اینکه این کتاب در نمایشگاه فروش خوبی خواهد داشت تا حدود زیادی قابل پیش بینی بود خصوصا پس از "نفحات نفت" این نویسنده که مورد توجه زیادی قرار گرفت. در هر حال حداقل باید چندماه صبر کنم تا این کتاب روانه ی بازار سراسری شود و در فروشگاه های کتاب استان قابل فروش.بگذریم....از انتشارات چشمه دو کتاب "یوسف آباد خیابان سی و سوم" نوشته ی سینا دادخواه و "همه ی افق" فریبا وفی.البته از نشر چشمه در آینده چند کتاب دیگر خواهم خرید.از انتشارات  سوره ی مهر کتاب"اقلیت"فاضل نظری-از انتشارات مروارید کتاب اشعار فرانو ی "اکبر اکسیر" بانام "ملخ های حاصلخیز" و از نشر افق " سانست پارک" آخرین اثر "پل استر" با ترجمه مهسا ملک مرزبان ;لازم به ذکر است که حق کپی رایت این اثر در ایران توسط انتشارات افق خریداری شده است.سال پیش رمان "ناپیدا"ی این نویسنده ی آمریکایی با ترجمه ی خجسته کیهان توسط نشر افق به چاپ رسیده بود.

تـهـــــــــران

اواخر شب فردا(چهارشنبه)بسمت تهران حرکت می کنیم.بنابراین پس فردا اول وقت اونجام و حدود یک ساعت قبل از شروع نمایشگاه کتاب در مصلی حضور دارم.

یه چندتایی عکس با گوشی موبایلم گرفتم تو ادامه ی مطلب گذاشتم خوشحال میشم ببینین.یه سوال آسون هم مطرح کردم .

ادامه مطلب ...

زشته !

جناب آقای برادر ! ای کسیکه تابحال تو عمرت استادیوم نرفته بودی و یهو طبع فوتبال دیدنت گل کرد و و بازی پرسپولیس – الاتحاد اولین بازی عمرت بود که از نزدیک می دیدی ! هرچیزی آداب خاص خود را دارد از جمله ورزش; محیط ورزش محیط صلح و دوستی و اتحاد در کنار رقابت سالم است نه محل پیگیری اعتراضات سیاسی و دادن شعار زنده باد مرده باد علیه کشور دیگری ! اگر اعتراضی به رفتارهای سعودی باشد که هست محل پیگیری این اعتراضات; حوزه ی سیاست خارجی و از طریق دیپلوماتیک در مجامع بین المللی است نه زمین فوتبال.به تیم فوتبال کشور سعودی چه ارتباطی دارد که نظامیان حکومتش مبادرت به فرستادن نیرو به بحرین کرده اند؟! قانون اساسی به شما این حق را داده که مخالفت و موافقت خود را با هرچیزی بصورت تظاهرات مسالمت آمیز پس از گرفتن مجوز از وزارت کشور اعلام کنی.شما که برای گرفتن مجوز مشکلی نخواهی داشت.اگر هم مشکلی بوجود آمد می توانی پس از نماز پرفیض و عبادی - سیاسی جمعه به راهپیمایی خود بپردازی.

امیدوارم خداوند شما را به راه راست هدایت کند و یا راه راست را بسوی شما کج فرماید انشاءا...

پ ن: به راستی چگونه است که فردی غیرمسلح که سینه ی او مالامال است از رازهای نهان وآشکار کشته می شود درحالیکه امکان بازداشت او وجود داشت؟

15 اردیبهشت به روایتی سالروز تولد فردی است که صدای او انقلابی بزرگ در عرصه ی موسیقی و آواز ایرانی پدید آورد.صدای شیوا و روح افزای او هیچ وقت از یادها نخواهد رفت.غلاحسین بنان