بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

می توانستی کاش تیشه بر ریشه ی نادانی زد

" حجت الحق , شرف الملک , امام الحکما "....

هر چه خواهند , بخوانند و بنامند تو را              

تو همان نادره دانای جهان ; بو علی سینایی

گوهری "در صدف کون و مکان " یکتایی

تو همانی که در آغاز جوانی , یک روز

بس که آموخته بودی , گفتی :" –علم کو؟ اینک مَرد !"

شوق دانستن در جان تو غوغا می کرد !

علم در پیش تو , زانو می زد! سر فرو می آورد

تا رسیدی به سراپرده ی موسیقی ; زان لطف و شکوه

سخت حیرت کردی ; سر فرود آوردی !

این هنر , این گوهر

این دلاویزترین حاصل احساس بشر

این گشاینده ی درها به جهان های دگر

این فروزنه ی شوق , این فزاینده ی شور

این گرانمایه ترین قوت ِ روان , قوت جان

این رهاننده زتاریکی خاک                                  

این برآرنده به اوج افلاک                                                

با تو ای مَرد چه کرد ؟

که به یاران گفتی : " اینک علم ! مَرد می خواهد , مَرد !"

در اتاقی دلگیر , پای شمعی لرزان

جان مشتاق تو در بوته ی دانش چه کشید

تا در آن این همه خورشید دمید !

همه ی دردشناسان کهن ; در پی چاره بیماری تن ; سرگردان !

تو رسیدی از راه ; راه  بردی به گرفتاری جان

رفتی اندر پی درمان روان

تو نشان هیجان ها ; تو زبان ضربان ها را می دانستی !

چاره ی هر نتوانستن را , می توانستی !

تو بدان پایه رسیدی که نماند

بر تو از قعر زمین , تا فراسوی زحل , نکته ای لاینحل

تو در اندیشه که با تیشه ی دانش

-شاید-بکنی ریشه ی مرگ ; بشکنی دست اجل

خیل ِ کوته نظرانِ تیشه ی تکفیر به دست ; تا تو ذرا بلکه توانند شکست

چه کشیدی ; چه کشیدی تو از آن مردم ِ نابخرَد ِ بد !

می توانستی کاش ; تیشه بر ریشه ی نادانی زد !

ای خوش آنان که به تاریکی دوران حیات

جان همواره فروزان تو را یافته اند

هم " اشارات " تو را راهگشا یافته اند !

هم ز " قانون " تو همواره " شفا " یافته اند !

تو طبیب همه علت هایی ; تو همان نادره دانای جهان

بو علی سینایی !                                                   سروده شده توسط :فریدون مشیری 

روز پزشک و بزرگداشت شیخ الرئیس بوعلی سینا گرامی باد

تاسییسات اتمی بوشهر به نیروگاه اتمی بوشهر تبدیل شد

پس از پایان مرحله تست آزمایشی , امروز با حضور مسئولان ایران , سرگئی کیرنکو رئیس شرکت روس اتم و بازرسان IAEA انتقال سوخت هسته ای از انبار به ساختمان اصلی و در مجاورت رآکتور آغاز شد.

با استقرار سوخت در این محل , مرحله بعد تزریق سوخت به قلب رآکتور خواهد بود . به طور کامل بارگذاری به قلب رآکتور تا پایان شهریور طول خواهد کشید و در مهر ماه رآکتور شروع به فعل و انفعالات هسته ای خواهد کرد ودر اصطلاح بحرانیت رآکتور بوجود می آید. با رسیدن قدرت به 40 ال 50 درصد, بخار خاصیت انتقال به توربین را پیدا خواهد کرد و به این ترتیب در آبان یا آذر ماه برق هسته ای وارد شبکه سراسری خواهد شد.

لازم به ذکر است که طی چند روز گذشته غرب شروع به جنگ روانی وسیعی علیه ایران کرده است و مدام از احتمال نظامی اسرائیل علیه نیروگاه بوشهر خبر می دهد اما با تائید ایران و روسیه و ارسال نامه به آژانس , تاسیسات بوشهر به نیروگاه تبدیل شده و حمله به آن خلاف پروتکل های سازمان ملل و قوانین IAEA  است.

این روز بر ایرانیان مبارک باد

همه چیز درباره فارسی‌وان از زبان حاجی کمیل مشاور ارشد این شبکه

به اصطلاح رسانه‌های ایران ما منحرف شدیم ومنحرف کننده هستیم، لطفا صداوسیما وزارت محترم ارشاد و نهادهای فرهنگی بیایند ما را هدایت کنند. ما این آمادگی را داریم که هرآنچه را که مایه نگرانی است وهر سوژه ما که ضد ارزشی هست را برداریم، حذف کنیم و برنامه‌های مشترکی را جایگزین کنیم.

اینها سخنان حاجی کمیل از مشاوران رده بالای گروه رسانه ای موبی است که فارسی ۱ یکی از زیرمجموعه های این گروه محسوب می شود.حاجی کمیل در راس یک هیئت از فرهیختگان افغانستان وارد ایران شده است.

سانسورهای ما در حد ۹۹ درصد است ما حتی بوسیدن را هم سانسور می کنیم.(البته ایشان نفرمودند نسبت به کدام یک از شبکه ها)

مجموع بیننده‌های ما در افغانستان،تاجیکستان وبخش‌هایی از پاکستان در حدود 9 میلیون نفر است ولی درایران در حدود 30 تا 35 میلیون بیننده در 24 ساعت داریم که این یک رقم بالایی است.

ما چرا جنبه پر لیوان یعنی جنبه‌های آموزشی این سریال‌ها را نظر نمی‌گیریم و چرا مدام درباره جنبه‌های منفی آن قضاوت می کنیم. اگر رابطه یک زن شوهردار با شخص دومی در این سریال‌ها نشان داده می شود عوارض آن هم نشان داده می‌شود. چرا از آن عوارض پند نمی‌گیریم و می‌خواهیم قضاوت منفی داشته باشیم.

رسانه‌های جمهوری اسلامی در یکسال گذشته به گونه‌ای مطرح کرده‌اند که گویی فارسی وان قصد تهاجم فرهنگی دارد. نه، ما به هیچ وجه قصد هیچ گونه تهاجمی را نداریم و البته نگرانی‌های برحق ملت شریف ایران ومسئولان ایرانی را درک کردیم و به آن احترام می گذاریم.

ما اعلام می‌کنیم این آمادگی را داریم که با صدا وسیما برنامه‌های مشترک تولید کنیم. ما این آمادگی را داریم که مثلا به جای ویکتوریا بیایم سریال مولانا را بسازیم، به جای سریال همسایه‌ها بیایم از زندگی رودکی، سنایی وسایر مشاهیر بزرگ ایران مستند سازی وسریال سازی کنیم.(پیشنهاد می شود از تجربیات فرج الله سلحشور برای ساخت سریالهایی چون یوسف و مسعود ده نمکی در ساخت فیلم های سینمایی این شبکه استفاده شود)

ما وابستگی به مرداک را تکذیب می‌کنیم و هیچ وابستگی به هیچ ارگان یا گروه سیاسی هم نداریم واصلا قصد برنامه سیاسی هم نداریم چرا که اگر سیاسی بشویم منافع اقتصادی خودمان را از دست خواهیم داد.ابستگی ما به یک اسراییلی یا یهودی اولا برای یک مجموعه مسلمان شرم‌آور است و دوم اینکه ما این رابطه را گناه کبیره تلقی می‌کنیم.

برای دیدن متن کامل نوشتار کلیک کنید

28 مرداد ۱۳۳۲ و این گونه مصدق رفت

اگر تاریخ طولانی میهن را مرور کنیم می بینیم که زمان وقوع بیشتر رویدادهای شوم، ماه میلادی اوت (دهم مرداد تا نهم شهریور) بوده است که سیاهترین آنها تصرف ایران به دست اسکندر در اوت 330 پیش از میلاد، امضاء قرارداد تقسیم ایران میان انگلستان و روسیه در 31 اوت 1907، امضای قرار داد وثوق الدوله با انگلستان معروف به قولنامه فروش ایران در 9 اوت 1919، ورود نیروهای خارجی به ایران در 25 اوت 1941 و سپس اشغال نظامی آن به مدت چهار سال و بالاخره براندازی حکومت منتخب مردم ، روزی چون امروز). براندازی 28 مرداد ضربه بزرگی به دمکراسی در تاریخ  قرن  به حساب آمده است. خیابانهای تهران از بامداد 27 مرداد تقریبا خلوت شده بود و این، فرصت مناسبی به «کرمپت روزولت» مأمور انجام طرح براندازی موسوم به( ajax )داده بود که با کمک عوامل انگلستان و وابستگان داخلی و کسانی که با تغییر حکومت درهای مقام، قدرت و پول و فرصتهای دیگر را به روی خود باز می کردند دست به اقدام بزند، و این عوامل از طریق پخش قسمتی از پول نقدی را که دریافت کرده بودند میان اوباش تهران و گروهی از چاقوکشان و باج خورهای محله بدنام " شهرنو"، آنان را به خیابانها بیاورند. عده ای از افسران هم که بسیاری شان از پیش در ساختمان سفارت آمریکا پناهنده شده بودند به آنان پیوستند و بر ضد حکومت دکتر مصدق به تظاهرات پرداختند و دست به تخریب زدند و ساختمان چند روزنامه هوادار نخست وزیر را آتش زدند. در این میان عده ای از این افراد و نیز گروهی از نظامیان به خانه دکتر مصدق در خیابان کاخ جنوبی (فلسطین) که در عین حال دفتر کار او نیز بود حمله بردند که از آن دسته ای نظامی به ریاست سرهنگ ممتاز (فرمانده تیپ کوهستانی) دفاع می کرد. در این محل، زد و خورد میان طرفین ساعتها طول کشید که همراه با تلفات بود و این امر فرصت خوبی برای دکتر مصدق و ساکنان خانه او و حاضران در آنجا فراهم آورد تا به منازل اطراف بروند.
     سرانجام خانه تصرف و غارت شد و با انتقال سرلشکر فضل الله زاهدی ـ که او را در یک تانک پنهان کرده بودند ـ به باغ بیسیم (رادیو تهران واقع در چهار راه سیدخندان و محل کنونی وزارت پست و تلگراف که آن زمان در خارج از شهر بود) و نطق او از رادیو و پخش نامه نخست وزیر شدنش، کودتا پیروز شد و .... دکتر مصدق قبلا زاهدی را بازنشسته کرده بود.

ادامه مطلب ...