بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

۸ شهریور سالروز انفجار بمب در جلسه شورای امنیت کشور

 قتل باهنر و رجایی و آغاز دوره ای نوین , فرضیه پروفسور دیویدسون

هشتم شهریور (سی ام آگوست) سالروز قتل محمدجواد باهنر سومین نخست وزیر جمهوری اسلامی در انفجار عمدی دفتر نخست وزیری است که در سال 1360 هجری خورشیدی (1981 میلادی) اتفاق افتاد. باهنر نخستین کرمانی بوده است که در طول تاریخ ایران تا مقام ریاست دولت بالا رفته بود. در این رویداد، علاوه بر باهنر، چند تن دیگر از جمله محمدعلی رجایی رئیس جمهور وقت جان سپردند. انفجار، اندکی پس از آغاز جلسه شورای امنیت کشور روی داده بود. طبق گزارش های منتشره، رجایی در آغاز جلسه گفته بود که از آن پس ریاست جلسات شورای امنیت کشور را به جای او، محمدجواد باهنر نخست وزیر برعهده خواهد داشت. گزارش ها حکایت داشتتند که مواد منفجره در یک کیف قرار داده شده بود که به صورت بمب ساعتی عمل کرد. ازآنجاکه مسئول حراست نخست وزیری (مسئول ضبط مذاکرات جلسه و گزارش های مطرح شده در آن) اندکی پیش از انفجار، به طور غیر منتظره از جلسه و ساختمان نخست وزیری خارج شده بود و دیگر اثری از او به دست نیامده است، انگشت اتهام به سوی وی اشاره شده است. گفته شده است که کیف حاوی مواد منفحره نیز متعلق به او بود. وی با آن کیف و یک دستگاه ضبط صوت بزرگ به اطاق جلسه رفته بود.

     محمدجواد باهنر که از فعالان انقلاب سال 1357 بود هنگام فوت 44 ساله بود. وی پیش از انقلاب از مدرّسان و مولّفان فقه و شرعیات اسلامی در وزارت فرهنگ (بعدا آموزش و پرورش) کشور بود.ادامه...

دونالد دیویدسون (1917 ـ 2003) فیلسوف آمریکایی و استاد وقت دانشگاه کالیفرنیا (شاخه برکلی) همان زمان، وقوع این رویدادهای تهران را آغاز دوره ای نوین در نظام اسلامی ایران خوانده و گفته بود که با این رویدادها، گروههای سیاسی فعال در انقلاب 1978 ـ 1979 ایران (1357 هجری) و عمدا چپگرا حذف می شوند که طرد آنها از نوامبر 1979 (تصرّف سفارت آمریکا) با رفتن مهدی بازرگان آغاز شده است. وی پیش بینی کرده بود که انقلاب ایران در همان چارچوب حکومت فائقه ولی فقیه مراحل دیگری را طی خواهد کرد از جمله انتقال تدریجی اختیارات اجرایی، نخست به روحانیون شیعه، سپس به برجستگان میلیشیای پاسدار انقلاب (سپاه و بسیج) و آنگاه یک و یا چند ژنرال انقلاب پیرو ولایت فقیه و مورد تایید این مرجع شیعه؛ درست به همانصورت که در انقلاب فرانسه مشاهده شد. ژنرالها عموما احساسات ناسیونالیستی دارند و خواهان اقتدار وطن و حاکمیت ملی هستند و اینها همین چیزهایی است که ایرانیان طالب آن هستند. در ایران، کسی نیست که نگوید: چرا وطن مارا تجزیه کردند؟ و تنها یک ژنرال انقلاب است که می تواند به این سوال پاسخ گوید (به همانگونه که ژنرال ناپلئون بناپارت در فرانسه داد).

    دیویدسون در دسامبر 1991 در مورد فروپاشی شوروی (شکست انقلاب اکتبر 1917) ضمن اشاره به همان فرمول خود گفته بود: اگر پس از مرگ برژنف، یک ژنرال برسر کار آمده بود این فروپاشی که نظم جهانی را برهم زد و نتایج نهایی اش نامعلوم است روی نمی داد.
    دیوید سون رسالات متعدد درباره فلسفه تفّکر، طبیعت مغز و ... منتشر ساخته و مولف «قدرت و اختیارات ,حتی چندروزه , ماهیت بشر را تغییر می دهد» و صاحب فرضیه عمل (اکشن تئوری) است.

                                                 منبع:http://www.iranianshistoryonthisday.com
نظرات 5 + ارسال نظر
moh3en یکشنبه 7 شهریور 1389 ساعت 20:58 http://www.30tfun.com

سلام خوبی؟
عجب وبلاگ باحالی داری ممنون
به منم سر بزن
راستی اگه تبادل لینک میکنی منو با عنوان شهر سرگرمی و دانلود لینک کن بعدش لینکت رو برام بفرست
راستی به کاربران هدیه وی پی ان رایگان میدم پس حتما بیا

رامین یکشنبه 7 شهریور 1389 ساعت 23:32 http://birahe.blogsky.com

سلام دوست عزیز ممنون که به وبلاگم سر زدی اگه مایل هستی تبادل لینک کنیم

faryad دوشنبه 8 شهریور 1389 ساعت 01:10 http://mojebigarar.blogfa.com/

روز قدس را از دست ندهیم

مهتاب دوشنبه 8 شهریور 1389 ساعت 09:24 http://parande-man.blogsky.com/

سلام

مقاله جالبی است و از آن جالب تر ، فرضیه دیوید سون

احساس کردین خیلی به واقعیت نزدیکه

مهتاب دوشنبه 8 شهریور 1389 ساعت 09:25 http://parande-man.blogsky.com/

با شب قدر عاشقان به روزم و منتظر حضور سبزتان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد