بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

واکنش به قرآن سوزی ؛ از هیلاری تا آنجلینا

۲۰ شهریور امسال نهمین سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ است اما آنچیزی که امسال با نزدبک شدن به 11 سپتامبر خودنمایی میکند پیشنهاد "تری جونز" مسئول کلیسای مرکز ارتباطات جهانی الیمامه ایالت فلوریدا برای سوزاندن 200 قرآن در این روز است که با واکنش همه گروه های مذهبی در سراسر جهان شد بویژه اینکه تظاهرات گسترده ای را در برخی از کشورهای اسلامی در پی داشت و شورای مذهبی ایلات متحده, مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا هتک حرمت به مقدسات مسلمانان را اقدامی شنیع و بی شرمانه داشتند و آن را محکوم کردند.همچنین ژنرال دیوید پترائوس فرمانده نظامیان آمریکایی این اقدام را در سالگرد 11 سپتامبر بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت این امر می تواند سربازان ما در افغانستان را با خطری جدی روبه رو کند

پس از این واکنش ها "تری جونز" کشیش افراطی تلویحا از طرح خود مبنی بر سوزاندن قرآن دست کشید به شرطی که مرکز اسلامی مجاور برجهای دوقلو به جای دورتری منتقل شود. وی افزود : ما برای قرآن ‌سوزی تصمیم جدی داشتیم، ولی اکنون و پس از هشدارهایی که دریافت کردیم باید در تصمیم خود تجدید نظر کنیم؛ چرا که پیام واقعی که ما قصد ارسال آن را داشتیم ممکن است پیامدهایی داشته باشد.

آنجلینا جولی که این روزها برای کمک به سیل‌زدگان پاکستان در این کشور به سر می‌برد با شنیدن این خبر گفت:" باورم نمی‌شود که کسی چنین حرف‌هایی زده و واقعا حرفی برای گفتن با کسی  که می‌خواهد کتاب مقدس عده‌ای از مردم را بسوزاند ندارم. ""هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا هم تصمیم این فرد را آشوبگری عنوان کرده و به رسانه‌ها هشدار داده که قرآن‌سوزی را نباید پوشش دهند. او ادامه داده است:" واقعا مایه تاسف است که روحانی کلیسایی با کمتر از 50 نفر عضو چنین تصمیم وحشتناک و ناامیدکننده‌ای را بگیرد که  توجه و نگرانی تمام جهان را موجب می‌شود."
واتیکان هم اعلام کرده است که حملات تروریستی 11 سپتامبر نمی‌توانند با عملی زشت و ظالمانه‌ای همچون سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان خنثی شود.

این اولین بار نیست که پس از حادثه 11 سپتامبر به مقدسات اسلامی توهین می شود.چاپ کاریکاتورهای موهن از حضرت محمد(ص) در دانمارک , ساخت فیلم قتنه توسط نماینده پارلمان هلند ... و همچنین آخرین مورد آن ساخت کاباره ای  شبیه به مسجد و بنام "مکه" در اسپانیا از اقدامات شنیع غرب در بی حرمتی به مقدسات مسلمانان است.

در ۱۱ سپتامبر 2001 که در آمریکا به روز ناین ایلون (9 ـ 11) معروف شده است، جهان با عملیات بی سابقه ای که انتظار آن نمی رفت رو به رو شد. تنی چند و عمدتا از اتباع دولت سعودی با نقشه قبلی، در آسمان ایالات متحده چند هواپیمای مسافربر را ربودند و آنها را بر برجهای دوقلوی شهر نیویورک World Trade Center و نیز بر ساختمان وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) کوبیدند که ضمن آن جمعا     2 هزار و 974 تن کشته شدند و جهان با نوع تازه ای از جنگ و مبارزه رو به رو شد که «گرهارد شرودر» صدراعظم وقت آلمان آن را "جنگ غیردولتی" نام نهاد. یکی از هواپیماهای ربوده شده بر اثر مقاومت مسافران که با تلفون از برخورد دو هواپیما با برجهای نیویورک آگاه شده بودند برفراز پنسیلوانیا سرنگون شد و در ناحیه شنکسویل Shanksville بر زمین افتاد و همه سرنشینانش کشته شدند. ظاهرا ربایندگان این هواپیما در نظر داشتند که آن را بر کاخ سفید و یا ساختمان کنگره آمریکا بکوبند، زیرا که هواپیما را از مسیر اصلی به سوی شهر واشنگتن تغییر جهت داده بودند.

در پی این رویداد و با استفاده از فرصت حاصله، دولت آمریکا سیاستهای داخلی و خارجی تازه ای را در پیش گرفته است و .... تغییردادن حکومتهای افغانستان و عراق با توسل به نیروی نظامی که به دو مسئله پیچیده تازه تبدیل شده اند از نتایج همین سیاست تازه و تا حدی خشن بوده اند.با توجه به اینکه ۹ سال از آن حادثه می گذرد اسامه بن لادن مظنون اصلی این پرونده هنوز دستگیر نشده است.
دولت آمریکا برپایه سیاست تازه خود (مبارزه با تروریسم)، در این مدت یک وزارت امنیت به وجود آورده، سازمانهای اطلاعاتی 14گانه خود را زیر نظر یک مدیریت واحد قرار داده و اقدامات تامینی و بازرسی ها به ویژه بازرسی مسافران هوایی را چند برابر کرده است. برخی از اصحاب نظر در سال 2006 گفته بودند که در طول سالهای پس از رویدادهای 11 سپتامبر 2001، دولت واشنگتن از آن رویداد در موارد مختلف برای پیش بردن برخی سیاست ها استفاده ابزاری کرده و دیده شده است که بعضی نامزدهای انتخاباتی با وانمود کردن خود به عنوان بهترین حافظ امنیت آمریکاییان (جنگ با تروریسم)، این حربه را برضد نامزدهای رقیب بکار برده اند. این استفاده ابزاری در مسابقه های انتخاباتی سال 2008 نیز عینا به چشم می خورد حال آنکه از مرزهای جنوبی آمریکا انبوه مواد مخدر وارد می شود و قاچاق مهاجر ادامه دارد.
هم اکنون دو هاله نوربجای برج های دوقلو خودنمایی میکند.

نظرات 3 + ارسال نظر
دیوونه مهربون جمعه 19 شهریور 1389 ساعت 03:30 http://man312.blogfa.com/

سلام

به نظر من که بسیار روحیه لطیفی دارم باید خود اون کشیش رو وسط میدون

آزادی آتیش بزنن تا دیگه از این مزخرفات نگه

حالا میدون آزادی نشد یه میدون دیگه.

بله اصل آتیش زدنه

آمنه جمعه 19 شهریور 1389 ساعت 16:57 http://www.sehr.blogsky.com

سلام دوست خوبم
امیدوارم حالتون خوب باشه و شادی لحظه لحظه های زندگیتون زیباتر کنه!
خیلی ممنونم از اینکه نو مورد لطفتون قرار دادید!
مطالب بلاگتون از نظر من مطالب مفید و تازه ای هستند!
امیدوارم وفق و شاد باشی

خواهش می کنم
برای شما هم آرزوی موفقیت دارم

فرزانه شنبه 20 شهریور 1389 ساعت 17:36 http://www.archoekuchak.blogsky.com

خدایا باورم نمیشه مرده عقل نداره چه جوری کشیش یه عده ای شده نمی دونم با آتیش زدن قران چیو میخاد ثابت کنه انقدر از یه کتاب میترسن

دخترش هم گفته پدرم دیوانه ست.عقلش رو ازدست داده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد