بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

من و تو

من و تو –

-          در فضای کوچه ی بن بست می پوسیم

تو از آنسوی دیوار و ٬

-          من از این سوی دیوار

لبان یکدیگر را تلخ می بوسیم

              * * * *

نمی دانی چه دلتنگم

در این کوچه که بوی نفرت و زخم زبان دارد

کدامین کس در این کوچه

کدامین دست می آید؟

که بفشاند ٬

-          دوباره بذر شعر مهربانی ٬

                                          - روشنایی را

من و تو٬

-          با طنین گریه هامان در بن کوچه

اسیر دست تنهایی و اندوهیم

من و تو٬

-          عاشق پرواز در اوجیم

دل ما خواب باغ و سبزه می بیند

دل ما بی حضور عشق می میرد

           * * * *

اجابت می کنم دستان پاکت را

که سرشار از ایثار

به هنگام نوازش کردنم از دور

نمی دانی چه دلتنگم –

در آن لحظه که از آنسوی دیوار جدایی ها

زچشمانت گلاب اشک می ریزد

نمی دانی چه دلتنگم

        * * * *

بیا بار سفر بندیم

                                                          (  محمدعلی اخوات - کتاب خلیج درد- گیلان)


نظرات 9 + ارسال نظر
آرمان دوشنبه 13 دی 1389 ساعت 13:51 http://abdozdak.blogsky.com/

چرا همه از رفتن میگن
پس کی بمونه
سینا خان! یعنی مام وطن را به گرگها بسپاریم و در خانه همسایه روزگار سپاریم.
فرداها به کودکانمان چه بگوییم.
تو بگو من چه بگویم تا همان را بگویم

مثل اینکه این شعر خیلی تاثیر گذار بوده..
نه عزیز دل من جای نمی رم جان برادر تا آخر ایستاده ام.کار نصفه و نیمه تو مرام من نیست

پروانه دوشنبه 13 دی 1389 ساعت 15:55 http://parva2006.blogfa.com

کجاست اون دست نورانی و معجز؟
بگو بیادو دستمو بگیره ....

هیچ کس؛ هیچ دستی نخواهد آمد

مرسی که آمدی و خواندی مرا .

منتی نیست.
خوب نوشته بودی

فریناز دوشنبه 13 دی 1389 ساعت 16:25


می خواهی پرواز کنی؟
یاعلی

پر پروازم نیست
علی یارت

گل مریم چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 09:59

سلام
یاد شعر کوچه ی مصدق افتادم! البته اون حس خوبی رو القا می کنه...
این یکی حس دلتنگی...
نمی دونم چرا اون دو تا لینک باز نشد!

سلام گلی خانم
کدم دوتا ؟

الهه زمینی چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 15:41 http://WWW.shahmoradi.blogsky.com

این مطلب جون میده برای وبلاگ من و تو
اکه بخوای می تونی توی پیوندهام پیداش کنی
در ضمن وبلاگ آروم و زیبایی داری
موفق باشی سینای عزیز

ممنون الهه زمینی

ابوذر اکبری چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 16:19 http://boghzebaroon.persianblog.ir

دوم بهمن

روز تو و من

روز مـا شدن

از بدی کندن

به خیر رسیدن

به نور و امید

به اون لحظه که

نـدامون ندید

به اون انتظار

به شمع روشن

به آبـیِ دل

به سبـز رُستن

دوم بهمن

روز حادثه

روز افتخار

ترس و یاس بسه

روز گم شدن

تو سرخ میهن

سپیدِ صلح رو

سیاهِ رهزن

فصل نوی ما

شادی همه جا

کهنگی ویرون

خنده رو لبها

روز ستاره

آنِ شکفتن

این تحقیر بسه

از خـدا گفتن

دست در دستِ هم

ایـرانـی آباد

عاشق و شیدا

ایـرانـی آزاد

بسه هموطن

صبرت تمومه

بدی سر اومد

غربت کدومه

گُلها واسه تو

لبخند و بوسه

شوقت واسه من

کی دلواپسه

اون که می دونه

جائی نداره

توی شهر دل

باز مهـر می باره

بهمن قیامه

تا مـا یه فریاد

ایـرانِ عاشق

باز میشه آزاد . . .

علی چهارشنبه 15 دی 1389 ساعت 23:33 http://isaacahmadi.mihanblog.com

سلام ...

به روزم با :

" گفتگوی اختصاصی اسحق احمدی در نشریه آوای خلیج فارس (ویژه نامه ی ناصریا ) "

دوست خوبم منتظر حضورت هستیم ...

یا علی ...

ونوس دوشنبه 20 دی 1389 ساعت 09:29 http://sadaf555.blogsky.com

سلام
شعر زیبایی بود

تارا سه‌شنبه 21 دی 1389 ساعت 14:12 http://tarakord.blogsky.com

سلام وبلاگ خوبی داری اگه دوست داشتی تبادل لینک کنیم

سلا
اخه اسم وبلاگتو اشتباه نوشتی من چطوری پیدات کنم؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد