بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

ناله مرغ اسیر این همه بهر وطن است

توجه:براساس تحقیقات میدانی صورت گرفته همه چی آرومه بنابراین روال عادی امور جریان دارد.

30 ام دی ماه برابر است با درگذشت مهندس مهدی بازرگان رئیس دولت موقت و از چهره های ملی – مذهبی ایران.بازرگان از یاران دکتر مصدق بود و از اعضای هیات خلع ید از انگلیسی ها در صنایع نفت که بعدا مسئولیت شرکت ملی نفت را هم برعهده گرفت.نکته جالب در مورد یکی از دوران زندگی بازرگان اینکه در طول اقامت وی در فرانسه پس از تعرض نظامی هیتلر به آن کشور دست به اسلحه برد و در کنار نیروهای مسلح فرانسه ضد آلمانها قرارگرفت.

* 1 بهمن برابر است با درگذشت عارف قزوینی(1259-1312)از بهترین شاعران و تصنیف سرایان ایرانی. به دلیل ظرافت ها و سادگی هایی که در اشعار او است مردم به سادگی توانستند با آنها ارتباط برقرار کنند بسیاری از اشعار او توسط اساتید بنام موسیقی و آواز ایرانی خوانده شده است.

ناله مرغ اسیر این همه بــهر وطــــن اســـت        مــــــــسلک مرغ گرفتار قفس ، همچو من است

هـــمت ار بــــاد ســــحر مــی طلبم گـر ببــرد         خــــــبر از من به رفیقی که به طرف چمن است

فـکری ، ای همـوطنان در ره آزادی خــویش      بــــنمایید که هـــــــرکــــــــس نکند مـثل من است

خــــــــــــانه ای کو شود از دست اجانب آباد      زاشک ویران کنش آن خانه که بیت الحزن است  

جــــامه ای کو نشود غرق به خون بهر وطن      بـــــــــدر آن جامه که ننگ تن و کم از کفن است

جـــــــــــــــــامه زن به تن اولیتر اگر آید غیر        زآنـــکه بیچاره در این مـملکت امروز زن است

آن کسی را که در این ملک سلـــــیمان کردیم       مـــــلت امــــــــروز یقین کرد که او اهرمن است

همه اشراف به وصلت خوش همچون خسرو      رنجبـــــــر در غم هجران تو چون کوهـکن است

دل هوس سبزه و صحرا ندارد

میل به گلگشت و تماشا ندارد

دل سر همراهی با ما ندارد

خون شود این دل که شکیبا ندارد

ای دل غافل،نقش تو باطل

خون شوی ای دل

دلی دیوانه داری

ز خود بیگانه داری

ز کس پروا نداری

نظرات 10 + ارسال نظر
آرمان پنج‌شنبه 30 دی 1389 ساعت 10:25 http://abdozdak.blogsky.com/

سینا جان!
تو هم هی بگرد از توی کتوب خاک گرفته تاریخ آدمهایی را پیدا کن و در موردشان بنویس که بعضی دلنازکها چشم دیدنشان را ندارند.
پسر خوب ! اینهمه خوشکل چشم قشنگ تو سقف مملکت نشستن که از هر مژه شان هزار کرشمه میریزه.
به اونها بپرداز. اینجوری نونت هم تو روغن می افته تو این گرونی نون.

چه کنم .....

حسام پنج‌شنبه 30 دی 1389 ساعت 11:01 http://www.notefalse.blogfa.com

این شعر عارف بی نظیره.../
مهندس بازرگان و رویای حکومت ملی.../
سلام/
نوشتم رفیق منم

به بازرگان در این چند ساله جفای بزرگی شد.

دیوونه مهربون پنج‌شنبه 30 دی 1389 ساعت 13:11 http://man312.blogfa.com

و سی دی ماه ۸۹ برابر است با درگذشت دیوونه ی مهربون
برف که نیومد فقط سرما خوردنش مونده برا من
حالا این دم رفتنی این سرما خوردن چی بود آخه؟ دهههه
این تونسیا بی نواها کم مشکل دارن باید غصه سرماخوردگی من هم زجرشون بده
باید رو گزینه های انتخابی فکر کنم
وزیر امور خارجه !! اممممم بهت میاد. باید بیشتر بندیشم

شنیدم یه عده تظاهرات کردن و دولت قبلی رو مقصر سرماخوردگیت دونستن
دیگه فکر کردن نداره که بزار هر چه سریعتر زمام امور رو بدست بگیریم

فریناز پنج‌شنبه 30 دی 1389 ساعت 20:59 http://delhayebarany.blogsky.com

ووووووووووییی!
سلام آقا سینا...
این دفعه استثناان با نظر اولی موافقیم

آن کسی را که در این ملک سلـــــیمان کردیم مـــــلت امــــــــروز یقین کرد که او اهرمن است

اینو هستم ....
شاد و موفق باشین همیشه

سلام بر شما
نظر شما و آرمان روی چشم ما ولی ما همچنان بر اعتقاد خود باقی خواهیم ماند.
دنیا را شاد شاد برای شما آرزو مندم

حمیدرضا جمعه 1 بهمن 1389 ساعت 10:32 http://www.hamidrezarahimi.rozblog.com

وبلاگت قشنگه به وبلاگم سربزن اگه موافقی تبادل لینک کنیم باچه اسمی لینکت کنم

از لطف شما ممنون ولی زمینه کاری شما مورد علاقه من نیست بنابراین تبادل لینکی هم در کار نخواهد بود

ائورا جمعه 1 بهمن 1389 ساعت 17:42 http://doelbaz.blogfa.com

سلام ممنون از حسن نظرت اما باید بگم (من از بیگانگان هرگز ننالم که هرچه با من کرد اشنا کرد!)ماجرای ما هم داستان ادمهایی که فکر می کنند همدیگرو خوب می شناسند اما حقیقت چیز دیگری است در پس پرده! راستی بهت گفتم چرا از وبت خوششم میاد ؟!!میدونی یه جورایی داری با تقویم رسمی مقابله میکنی ویه روزشمار میسازی با یاد کسانی که برای ما عزیزهستن اما جای اسمشون توی تقویمها خالیه!خیلی فکرت قشنگه وقابل تجلیلموفق باشی دوست من بازم همراه دوئل باز باش

سلام و درود بر شما
بله گاهی اوقات آدم از جایی میخوره که انتظارش رو نداره در هر صورت .....
ممنون از شما حتما حتما بازهم میام پیشتون

رازقی شنبه 2 بهمن 1389 ساعت 11:55

سلام...
تو واقعا یه تقویم روزشماری که با همه ی تقویمهایی که تا به امروز دیدم فرق می کنه یه فرق بزرگ و اونم اینه که وجدان داره

سلام
حال شما؟چه خبر

رازقی شنبه 2 بهمن 1389 ساعت 23:59

سلام!!!
سلامتی!!!
شما خوبین؟
راستی از فردا چه خبر تقویم با وجدان؟
فردا چه روزیه؟

علیک سلام
به لطف شما همه چی آرومه

ونوس چهارشنبه 6 بهمن 1389 ساعت 23:06 http://sadaf555.blogsky.com

سلام سینا جان
ببخش دیر اومدم
خدا رحمتشون کنه
عارف قزوینی هم شعر های زیبایی گفته و من دوستشون دارم
شعر های خوبی رو انتخاب کردی موفق باشی

سلام ونوس عزیز
حضور شما چه دیر و زود مایه ی خوشحالیست

sepehr چهارشنبه 6 بهمن 1389 ساعت 23:18 http://sepehrsantoor2.blogsky.com

درود
تارنما بسیار زیبایی دارید.لذت بردم.
شاد باشید.
بدرود.

شما لطف دارید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد