بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

دیگه فعالم

خواندن " جانستان  کابلستان " رضا امیر خانی هم به پایان رسید.سفرنامه ی خوبی بود.با توجه به صراحت و صداقتی که امیرخانی در نوشته هایش دارد شاید کمترین مزیت این کتاب تغیر دیدگاه مخاطبان به افغانستان و افغانی جماعت باشد.بارها از زبان تاریخ دانان شنیده ام که ایران و افغانستان یک ملت اند با دو دولت.چونکه تاریخشان مشترک ٬ زبان و فرهنگشان مشترک و دینشان نیز مشترک است و اینها همه یعنی ویژگی یک ملت.به دوستان توصیه می کنم حتما این کتاب رو بخونن.

+ تو بد موقعی آسمان حس باریدنش گرفت.این درسته که دمای هوا 7 تا 8 درجه کاهش پیدا کرده اما الان کشاورز بیچاره باید شالی رو بیاره بالا و احتیاج به آفتاب داره نه باران  !

++ فرصت دیدن دو فیلم(imdb link) The Adjustment Bureauو Hanna(imdb link) بهم دست داد.اولی درمورد وجود یا عدم وجود اختیار در انسانهاست و از نظرم یک تریلر خوب بود.

نظرات 29 + ارسال نظر
سمیه یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 14:32

سلام
حرفت درسته
ولی واقعا لازم بود ... دیدن بارون اونم اون همه حس خیلی خوبی بهممون داد .

خدارو شکر الان هوا خیلی بهتره

یادمه ماه رمضون سال پیش هم هوا یکباره خنک شد

آوا یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 14:40 http://avayesabz1.blogfa.com

خب من این کتابی رو که میگی رو نخوندم...

ولی بارون...

نمیدونم چرا همه چی برعکس شده...


شاید واسه همون عادتیه که من نوشته بودم...

همیشه فعال باش....

بخووون
اگه یه 2 هفته دیگه میومد خیلی بهتر بود

انـــــگولک یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 14:40 http://angoolak.bloghaa.com

حتــــــــــــــــما این کتاب رو خواهیم خوند !
مـــــرســـــــی !

لطف می کنی

ونوس یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 14:42

درود بر داداش گلم سینای عزیز

خب بالاخره آپ فرمودید

کتاب رو هم هر وقت فرصت کنم میخرم و می خونم

خب هیچی در مورد شالی کاری این جور کار ها نمی دونم

موفق باشی

بسی تلاش کردیم
لطف می کنی
دیگه الان همه رسیدن یا بریده شدن یا باید بریده بشن پس به یه نصف بعد ظهر آفتاب احتیاج دارن

pashmakoo یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 14:52 http://pashmakoo.blogsky.com

سلام
خدا نمیدونه بنده هاشو چطور راضی نگه داره
تو که در 24 ساعت 25 ساعتشو داری غر میزنی
سینا =
خدا از دست سینا =
منم از دست تو =
1کلام بگم که از افغانی جماعت بیزارم!
ولی کتاب بادبادک باز رو که خوندم برام جالب بود!
از فیلم نگو که دلم خووووووووووووووووونه
یه دنیا فیلم گیرم اومده dvd ramم خرابــــــــــــــــــــــــه

علیک
پشمکووو منو دعوا نکن
اتفاقا قشر فرهنگی و دانشگاهی افغان از بادبادک باز اصلا خوشش نمیاد و انتقاد زیادی بهش وارد می دونه.
یه خورده سر کیسه رو شل کن برو یکی دیگه بخر

نازی یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 18:00 http://reflectionhamlet.blogsky.com

یه جورایی از حد من بالاتر بود

شرمنده...

فقط
..
.
..
ممنون که به وبم اومدین

نفرمایید.
......
خواهش می کنم

مقداد یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 19:08

2 روزه هوا خنک شده، دیشب ی بارونی اینجا زد که نگو! انقده حال داد ایشالا که زود شالیاشون خشک شه و بتونن درو کنن

مسئله اینه که بعضی ها درو کردن و الان زیر بارونه

گیله مرد یکشنبه 16 مرداد 1390 ساعت 21:19 http://sheipour.blogspot.com

درود سینا جان
امیدوارم موفق باشی تو درسات.
.
هر وقت می یام تو وبلاگت /دور از جونت// یاد مرحوم سینا مدبر نیا می افنم/ نازنین پسری بود نمی دونم می شناختیش یا نه/خدا بیامرزدش/همه ش ته پیامش می نوشت:
گیلک بمنی گول برار.....
حالا بهت می گم: گیلک بمنی گوله برار

درود بر شما گیله مرد
یه بار که به وبلاگتون اومدم مطلبی از شما درموردش نوشته شده بود.خدا رحمتش کنه

دیوونه مهربون دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 00:25

سلام هم ولایتی
بارونه قشنگه خب ولی خب یه کم وجدانم درد گرفت بعد که گفتی
سرعتم حلزونیه
جدیدا هم مد شده موبایلو تلفن ثابتو اینترنت ولایتمون با هم قطع می شن
تنوعیه برا خودش
هنوز کتابای امیر خانی رو نخوندم ولی چند شب پیش عزم جزم کردم بعد از این خون آشامان که سری ۵ و ششی که هنوز نخوندم دیگه لوس شده و شونصد تا کتاب دیگه و این آخری دلاوران عربی که یارو کتاب فروشی انداخت بهم گفت خیلی قشنگه ولی دارم بالا میارم با نثر مزخرفشو .... اینا برم کتابای امیر خانی رو بخونم
تصمیم کبرا بوده دیگه
این فیلما رم چطور انتظار دتاری با سرعت قشنگم دانلودشون کنم
میخوام اینا رووووووووووووووووووو
سر فرصت مناسب باز باید رفت رو روان خاله زاده اینا رو بدانلوده برام
فعلا عصر یخی رو گرفته ندیدم هنوز

سلام
آخه چقدر این همولایتی ما آدم باوجدانیه
نه اینجا هم سرعت اومده پایین
شوخی می کنی؟!یعنی هیچ کدوم رو تا حالا نخوندی؟!(نشت نشا- داستان سیستان-بیوتن-ارمیا-من او- نفحات نفت)
وقتم رو واسه دیدن فیلم ضعیف عصر یخی نمی زارم

فرینــــاز دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 06:38 http://delhayebarany.blogsky.com

ببینم!
تو خجالت نمی کشی واسه اومدن رحمت خدا بارون غر می زنی؟؟؟

ما زاینده رودمون از بی آبی خشکه اونوقت شما!!!!

ببین آدمو مجبور میکنی صداشو بالا ببره ها

راستی سلام


اگه اینجا بارون بیاد زاینده رود پرآب میشه ؟!

علیک سلام

فرینــــاز دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 06:40

من تازه سینوهه پرشک مخصوص فرعونو تموم کردم!
1000 صفحه بودا!

به نظر تو الان چشم و گوش و جون برام مونده دیگه؟؟؟

من چهار پنج سال پیش این کتابو خوندم
ولی بنظرم ارزش فنی نداره خوندن این کتاب
یعنی بعدا حتما این کتابی رو که گفتم می خونی؟میام ازت می پرسما !

کوروش دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 12:44 http://korosh7042.blogsky.com/

درود برسینای عزیز
به دردی دیرین اشاره ها داشتی
ملتی با دو پرچم و یک زبان
و درد کشاورزی که خوب میدانم چه می گوئی
ما اینجا مثلی داریم که
مردی را در مزرع خبر میدهند پدرت فوت کرده. به اهالی خانه می گوید در را ببندید و به هیچ کس خبر ندهید تا من محصولم را جمع کنم


راستی ممنونم که باعث شدی لینک پیوند مان را که در خانه تکانی اخیر پاک شده بود اصلاح کنم

درود بر شما بعله .....
بعله شما خودت دستت تو کاره.
مثل جالبیه

مهتاب دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 17:04

سلام دوست عزیز

بخاطر ریزش باران در نقاط خشک ایران دعا میکنیم و برای کشاورزان شالیکار ، بر عکسش دعا میکنیم.

خوش بحالت که فرصت کتاب خوندن داری

من که متوجه اسم فیلمها نشدم

سلام ستاره مهتابی
کار خیلی خوبی میکنیالبته این فرصت همیشه نیست ولی خب سالی 8 تا 10 جلد رو حتما می خونم.
The Adjustment Bureau
و
hanna

مقداد دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 18:16

بودن یا نبودن، مسئله این است!

tobe or not to be

مقداد دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 18:19

منم سینوهه رو داشتم میخوندم ولی وسطاش حوصلمو سر برده بود ولش کردم. اوایلش قشنگ بود ولی دلمو زد

کمی طولانیه و گاهی اوقات یکنواخت ولی خب بد نبود خوندنش البته واسه اون زمان من

pashmakoo دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 19:57 http://pashmakoo.blogsky.com

تا حالا شده من یه چیزی بگم تو تایید کنی؟
اصلا چرا از همه چیز سر در میاری؟

اساس تا حالا نشده من بطور کامل با یه نفر موافق باشم
عادت ندارم از خودم حرف در بیارم مطمئن باش این نظر قشر دانشگاهی افغانستان بوده.از افغانی های بیزار نباش چون قشر باسوادش علاقه ی زیادی به ایران و شاه ایران حضرت امام رضا دارن ولی به اونها اجازه ورود داده نمیشه

دیوونه مهربون دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 20:10

سلامی دوباره ای همولایتی
نخوندم خب چیه مگه
من کتاب پلیسی جنایی دوست دارم
احساسم رقیق نیست چیکار کنم
ولی جدیدا دارم روش کار میکنم رقیق شه
این جا هنوز بارونه
دیگه من نخواستما خودش هی میاد من چیکار کنننننننننم؟
یعنی امسال برنج نداری بخوریم؟؟؟؟
پس حالا من چیکار کنم آخهههههههههههههه؟

با توجه به آشنایی که نسبت ه عقاید فرهنگی و سیاسیت دارم این برای من تعجب آور بود که کتاب شخصیتی طرفدار ولایت فقیه اما کاملا منتقد غیر وابسته رو نخونی
تلاش کن تا رقیق شی
رمان می خونم ولی از نظرم رمان خوندن استفاده ی زیادی نداره
آره بدجوری...چند ساعت رگبار اومد.
غریبه که نیستی الان برنج رو بریدیم ولی همه ی مشته ها زیر بارون هستن

مژگان دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 23:28 http://mehrakmehrakmehrak.blogfa.com

خوشحالم که دیگه فعالی. درباره ی افغانستان دو تا رمان خوندم بادبادک باز و هزار خورشید تابان هر دو تاش از خالد حسینی اولی درباره ی محرومیت مرد افغانی و دومی در باره ی بیچارگی تاریخی زنان افغان و با توجه به این دو تا کتاب باید بگم با تو موافقم ایران و افغانستان دو نیمه ی یک سیبند و ظلم و فقر فرهنگی و مادی ریشه های ستبری در این هر دو کشور دوست و برادر داره!!
حالا نمی شد ما برادر فرهنگی مثلا فرانسه یا امریکا باشیم؟؟ خدا شانس بده!!
این فیلما رو ندیدم بازیگراشون کیا هستن؟؟

منم خوشحالم.میدونی چیه گاهی اوقات نویسنده ها در مورد اوضاع کشورشون چیزایی میگن که به دور از واقعیته نمی خوام بگم همه ی ان چیزی که خالد گفته اشتباهه اما شاید کمی غیر واقعی هم باشه.
تو می دونستی هرات چندتا از بناهاش شبیهه اصفهانه.افغانستان قرنها مرکز فرهنگی و جزءی از خراسان بزرگ بوده اتفاقا خود آرمیکایی ها در نقشه ی که بنام خاورمیانه ی جدید کشیدن قرار گذاشتن که بلوچستان رو از ایران جدا کنن و هرات رو بدن به ایران.
آرمیکای 500 ساله نمی تونه برادر فرهنگی یه کشور 7000 ساله باشه اگه هم باشه برادر کوچیکه.
نمی دونم تا بحال شنیدی یا نه اما بخشی از گیلانی ها یعنی قوم تالش(گالش)Gaulish از لحاظ باستانی همانهایی اند که در جنوب فرانسه هستند.آثار باستانی کشف شده اینو نشون داده.
تو اولی: مت دیمون و امیلی بلانت
دومی: کیت بلانشت

مژگان دوشنبه 17 مرداد 1390 ساعت 23:31

راستی یه سوالی مدت هاست خارش میده ذهنمو هی یادم میره ازت ببرسم. تو مطمینی ۲۲ سالته؟ بابا خیلی بیشتر نشون می دی . نکنه شناسنامتو کوچیک کردی صغر سن گرفتی بری تیم ملی ؟ ها؟؟ آخه تو با این سنت کی رسیدی اینهمه کتاب بوخونی و مطالعه ی سیاسی و غیره داشته باشی بچه؟؟؟؟ ها؟؟؟

بپرس
من تکذیب می کنم کی گفته 22 سالمه؟!من تازه تو ماه شهریور میشم 21 ساله.
از 14 - 15 سالگی بطور مرتب و روزانه روزنامه می خوندم بعد دیگه کتاب و دیگر چیزا هم در کنارش قرار گرفت

آوا سه‌شنبه 18 مرداد 1390 ساعت 11:11

نوشتم...

انوشه سه‌شنبه 18 مرداد 1390 ساعت 11:45

بارون دارید اونجا؟
یه کمی به ما بدید اگه زیادیه فعلا.
خوبی؟

الان یه هفته ست که داره بارون می باره.خیلی خیلی زیادیه
قربانت

ستوده سه‌شنبه 18 مرداد 1390 ساعت 13:11

سلام سینایی .
خوبی رسیدن به خیر .
متاسفانه تغییر دیدگاه مردم ما را نسبت به افغانها در چند سال اخیر خود افغان ها با کارهای بدی که بعضا میکنند باعث شده اند

سلام
آره قبول دارم حرفتو ولی خب خودت می دونی که افغانها به تنهایی اون کارارو نکردن

ستوده سه‌شنبه 18 مرداد 1390 ساعت 13:13

خدا را شکر که فعالیتت را از سر گرفتی .

دلت میاد باران میاد ومیگی باز هم اومد .
خدا را شکر کن .
البته من خودم بارون تو گرمای وشرجی را دوست ندارم خفه میشم

اگه قرار باشه محصوله یه سالت رو کم کمش با 15 درصد افت قیمت بفروشی حتما همینو میگی
الان که اینجا کاملا مثل زمستونه دمای بیرون 21 تا 22 درجه

مژگان سه‌شنبه 18 مرداد 1390 ساعت 18:23 http://mehrakmehrakmehrak.blogfa.com

بابا تسلیم ! سرویس کردی دهان ما را اساسی! خودت رفتی افغانستانو دیدی یا اینا رو خوندی سینایی؟؟؟! جالب بود ممنون. مطالعاتت رو همین جوری ادامه بدی و ترشی هم نخوری حتما یه چیزایی می شی
عاشق کیت بلانشت هستم و از بازی مت دیمون هم خوشم میاد بنابراین حتما باید فیلما رو بگیرم.

قصدم اثبات همه ی حرفای خودم و اشتباه دانستن گفته های شما نبود.
باشه گوش می کنم به حرفت

حسام سه‌شنبه 18 مرداد 1390 ساعت 21:29 http://www.notefalse1.blogfa.com

زنده باشی رفیق.../

مخلصیم

مهتاب چهارشنبه 19 مرداد 1390 ساعت 11:42 http://parande-man.blogsky.com/

سلام

با دلنوشته ای به روزم و منتظر حضور سبزتان

ائورا چهارشنبه 19 مرداد 1390 ساعت 12:02

سلام...
این کتاب چند وقتی هست که رفته تو لیست کتابایی که باید بخونم اما هنوز نتونستم حالا که این همه گفتی شاید بیشتر عجله کنم واسه خوندنش
بارونم که میدونی در هر شرایطی دوسش دارم!ولی واقعا بیچاره کشاورزهاموفق باشی

علیک
فقط اگه خواستی بخری برو کتابفروشی میثاق در خیابان لاکانی.
امسال واقعا گند زده شد تو برنج

مژگان چهارشنبه 19 مرداد 1390 ساعت 14:27 http://mehrakmehrakmehrak.blogfa.com

قطعا همین طوره آقا سینا ما میایم اینجا کلی چیز میز یاد می گیریم و خیلی هم ممنونیم از شما

من چیزای بیشتری از شما یاد گرفتم

نازی چهارشنبه 19 مرداد 1390 ساعت 17:56

ای کاش اینجا هم کمی بارون میومد

بیا اینجا این ابرا رو با خودت ببر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد