بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

معرفی

"یک سالی می شود که از وسایل رها شده و مطرود عکس می گیرد.دست کم روزی دو کار هست٬ گاهی به شش هفت تا هم می رسد.هربار که با دار و دسته اش وارد خانه ی جدیدی می شوند٬با این چیزها مواجه می شوند٬ وسایل فروانی که آنها را گذاشته اند و رفته اند.آدم های غایب به سرعت٬ با خجالت و آشفتگی رفته اند و حتما هر جا که الان زندگی می کنند(اگر سقفی پیدا کرده باشند و توی خیابان چادر نزده باشند)مسکن جدیدشان کوچکتر از خانه هایی ست که از دست داده اند.هر خانه٬ راوی داستانی ست از شکست و ورشکستگی٬ ناکامی٬ بدهی ..."

بخشی از رمان" سانست پارک" نوشته ی" پل استر" منتشر شده توسط نشر افق و با ترجمه ی مهسا ملک مرزبان.

*  *  *  *  *

The beaver (سگ آبی)درامی ست 91 دقیقه ای به کارگردانی جودی فاستر با بازی بازیگرانی چون ; مل گیبسون ٬ جودی فاستر٬ جنیفر لارنس٬ آنتون یلکین ...

والتر بلک) مل گیبسون) ریاست یک کمپانی عروسک سازی را بر عهده دارد.وی به تازگی به افسردگی شدید مبتلا شده است و حوصله هیچ چیزی را ندارد؛ در میان خانواده ، پسر بزرگش علاقه ایی به کارهای او ندارد و نمی تواند او را درک کند؛ همسرش مردیث ( جودی فاستر ) که در تمام عمرش در کنار والتر زندگی کرده نیز از این افسردگی والتر به ستوه آمده و به همین جهت او را از خانه به بیرون می اندازد تا هر زمان که توانست بر افسردگی اش فائق آید به خانه برگردد. والتر بعد از طرد شدن از خانه اش، اوضاع بدتری پیدا می کند و بعد از مدتی کلنجار رفتن با خودش سرانجام تصمیم می گیرد تا به زندگی اش خاتمه دهد اما در این راه موفق نمی شود. او وقتی به هوش می آید متوجه می شود که عروسکی که از سطل زباله پیدا کرده بود به حرف آمده و او را خطاب می کند!  این عروس سگ آبی که با لهجه انگلیسی حرف می زند، به والتر کمک می کند تا به خانه خودش برگردد و روابط  نامناسب با خانواده اش را اِحیا کند. والتر نیز که تحت امر این عروسک قرار گرفته، قبول می کند تا به خانه برگردد و تمام نصیحت هایی را که سگ آبی به او کرده درباره خانواده اش بکار ببرد...

نظرات 16 + ارسال نظر
جلسه رسمیست جمعه 4 شهریور 1390 ساعت 14:57 http://jalase-rasmist.blogsky.com

سلام
چه بخش خوبیه
فیلم رو گرفتم هنوز ندیدمش
واجب شد ببینمش
مرسی

سلام
فیلم خوبیه.ازون فیلمای پیام داره

انـــــگولک جمعه 4 شهریور 1390 ساعت 17:13 http://angoolak.bloghaa.com

کتاب خوانده شده‌است و فیلم حتما دیده خواهد شد !

لطف می کنی

ونوس جمعه 4 شهریور 1390 ساعت 19:26

درود بر سینای عزیز

خب کتاب خوبی بنظر میرسه باشه!!!!

واییییییییی باز فیلم معرفی کردی من از کجا برم گیر بیارم آخه با این حالم

مرسی داداش گلم

موفق باشی

درود بر شما
آره بد نبود از نصف که گذشت بهتر شده بود.
دیگه باید از یه جائی گیر بیاری دیگه

فریناز شنبه 5 شهریور 1390 ساعت 06:45 http://delhayebarany.blogsky.com

خب
اول سلام

دوم اینکه این کارت خیلی خوب بود یه قسمتشو گذاشتی

حالا ذوق میکنم برم بخونمش

سوم اینکه فیلمو هم پیداش کردم میبینمش

چهارم اینکه اینا رو ولش
حالت چطوره سینایی؟

خب
سلام
خواهش
کار خیلی خوبی می کنی
بد نیستم

نازی شنبه 5 شهریور 1390 ساعت 11:38

سلام عزیز...

نمدونم چرا آپهای شما با بقیه فرق داره

یعنی خیلی باحاله

راستی ممنون که بهم سر زدین

سلام مهرناز نازنین
شما لطف داری
خواهش

ستوده شنبه 5 شهریور 1390 ساعت 15:36 http://saba055.blogsky.com/

عاشق کتابم ولی نه فرصتی برای خوانده هست ونه ÷اهی برای رفتن وخریدن .
خوش به حالت استفاده کن

مگه کجایی خانوم معلم که کتاب نمی فروشن

انوشه شنبه 5 شهریور 1390 ساعت 18:27

این پست تقدیم به شما....
Soroushamshaspand.blogfa.com/98/
بند ۵

اومدم

دیوونه مهربون شنبه 5 شهریور 1390 ساعت 18:54

سلام همولایتی
این جا هم چه بارونیهههههههههههههههههه
من اعصاب این فیلمای عشقولانه رو ندارم اصلا با روحیه لطیف من سازگار نیستن
اون ایس ایج رو هم دیدم بسی بی مزه بود
جلوه های ویژه ش مناسب بچه های کودکستانی بود
البته باید میدیدم تا قبول میکردم
احتمالا خواسته با ۲۰۱۲ رقابت کنه
میخواستم عکس الاغ مهربونی رو که تو راه کلاسم تو روستا عاشقش شدم بذارم تو وبلاگم کلا اپلود نمیشه عکسا
حیف شد میخواستم آشنا کنم دوستامو باهاش

سام و علیک
بند نمیاد اصلا
این فیلم زیاد عشقولانه نیست.
گفتم که فیلم به درد بخوری نیست.همون دیگه می خواستی حرف منو رو زمین بزاری.
بزار حتما باید باحال باشه.

pashmakoo شنبه 5 شهریور 1390 ساعت 22:54 http://www.pashmakoo.logsky.com

اوووووووووووووووووووووووه غیر ممکنه
اصلا امکان نداره
نمیتونم باور کنم !
ینی چرا؟آخه چرا؟
چرا من این فیلمو ندارم

نداری این فیلمو
دلت بسوزه من دارم

حمید. شنبه 5 شهریور 1390 ساعت 23:05 http://paeez12.blogfa.com

سلام.

من نه اهل داستانم و نه اهل فیلموالبته از فیلمای دراماتیک خییییییییلی خوشم میاد.

شاد باشی

سلام
اهل چی هستی؟نکنه اهل عملی

ائورا یکشنبه 6 شهریور 1390 ساعت 13:56 http://doelbaz.blogfa.com

سلام فیلم سگ ابی را دیدم فیلم خوبی بود البته بیشتر سروصدا کرد چون کارگردانش جودی فاستر بود اما این دلیل نمیشه نگم از دیدنش لدت بردم!

فاستر و گیبسون در کنار هم فیلم های خوبی بازی کردن

دیوونه مهربون یکشنبه 6 شهریور 1390 ساعت 22:29

سلام ایول همولایتی قالب نو مبارک
یه لحظه فک کردم اشتباه اومدم خونه یکی دیگه
میگن فردا جواب ارشد میاد به نظرت من قبول میشم؟
من دیگه نمیخوام بیسکوییت بخورم بابا قندم میره بالا یکی اینو بفهمه

سلام
خوشت اومده.قشنگ هست؟
آره حتما قبولی
نگران نباش سال دیگه بیسکوییت نمیدن بجاش نون میدن

مقداد دوشنبه 7 شهریور 1390 ساعت 02:24 http://shaperak.blogsky.com

میگم تو هم رفتی تو کار فرهنگیا! ی فروشگاه مجازی بزن واسه خودت، فیلما و کتابات و از همه مهمتر ماهیایی که میگیری بفروش(: دیگه نرفتی ماهیگیری؟

فرهنگ موضوع مهمیه خصوصا اگه کتاب و سینما باشه.نه اینجا طوفانه

فریناز دوشنبه 7 شهریور 1390 ساعت 06:43

قالب جدید مبارک آقا سینا

راستی توجه کردی خیلی بداخلاقی؟

همه ی سیاست مدارا اینطوری ان؟

قربانت
نمی دونم چرا همه بمن میگن بداخلاق

مقداد چهارشنبه 9 شهریور 1390 ساعت 16:50 http://shaperak.blogsky.com

فریناز، منم بی سینا میگم بداخلاقه ولی قبول نمیکنه!

خب بابا من بداخلاقم

کوروش پنج‌شنبه 10 شهریور 1390 ساعت 13:30 http://korosh7042.blogsky.com/

السلام ای یار دیرین اش لونیک
ای تو داری خانه ای زیبا و شیک

برفروزاندی چراغ از ومهر دل
زو بماند عقل چون دری به گل

راه من روشن به مهر دوستان
همرهان اهل دل افسانه خوان

من امیدی دارم از مهر شما
پرنیان و ویس عزیز و هم ندا

ان ر فیق عاشق و مفتون دل
یار سینا دخت زیبا زو خجل

ان ستوده بخت و ان شنگ عزیز
نازنین ها نازی و نسرین تیز

بانوی سیمین و سیماها دوتا
هم بهار آن گل مریم رها

ان شکیباها گل نیلوفرم
مهریار مهربان تاج سرم

ازفریناز و زباران یاد با د
آبرنگ سهراب وهم آن مهرداد

بانوی شرقی . نگین ونارنین
هم سپیده ممد ویاس زمین

از غریبه گویم و دل شیشه ای
کوروش و راضی و هم ریشه ای

از سپیده گویم و شیدای پاک
هم زسمباد و زتلخی شکلات

از امیر مهربان یادی کنم
خانه را با نامش آبادی کنم

از همه انان که همراهی کنند
دائمی یا هراز گاهی کنند

آشنا و ناشناس و همدمند
باوفا و مهربا گرچه کمند

من مرید مهرشان امید من
یار من گرده اند در این وطن

خانه ام با یادشان پر نور شد
تیره گی از نامشان بین دور شد


شرمنده کردی مارو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد