بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

بیایید بیایید در این خانه بگردید

بسان رود که در نشیب دره سر به سنگ می زند. رونده باش. امید هیچ معجزی ز مرده نیست. زنده باش !

عاشقانه ها

تو را زن می‌خواهم آن‌گونه که هستی .

از کیمیای زن چیزی نمی‌دانم
از سرچشمه‌ی حلاوت او ،
از این‌که غزال ماده چگونه غزال شد

از این‌که پرندگان چگونه نغمه سرایی آموختند
تو را چون زنانی می‌خواهم
در تابلوی‌های جاودانه
چون دوشیزگان
نقش شده بر سقف کلیساها
که تن در مهتاب می‌شویند .
تو را زنانه می‌خواهم … تا درختان سبز شوند
ابرهای پر باران به هم آیند … باران فرو ریزد .
تو را زنانه می‌خواهم
زیرا تمدن زنانه است
شعر زنانه است
ساقه‌ی گندم
شیشه‌ی عطر
حتی پاریس زنانه است
و بیروت – با تمامی زخم‌هایش – زنانه است
تو را سوگند به آنان که می‌خواهند شعر بسرایند … زن باش .
تو را سوگند به آنان که می‌خواهند خدا را بشناسند … زن باش.
●  ●  ●
بگو دوستم داری... تا زیباتر شوم
بگو دوستم داری ... تا انگشتانم طلا گردند
و پیشانیم مـــــاه
بگو دوستم داری تا بتوانم دگرگون شوم ،
بدل به خوشه گندم شوم یا درخت نخل
هم اکنون بگو ، درنــگ نکن
برخی از عشق ها درنگ نمی پذیرند
بگو دوستم داری تا تقدس مرا بیشتر کنی
تا از دفتر شعرم کتاب مقدس بسازی
تقویم را عوض می کنم اگر بخواهی
فصل ها را می شویم و فصل های دیگر می سازم
امپراتوری زنان برپا میکنم اگر بخواهی
بگو دوستم داری تا شعرهایم روان شوند
نوشته هایم آسمــــــــانـــی
عاشقــــم بـــاش تــــــا
خورشید را با اسب ها و کشتی ها تسخیر کنم
درنگ نکن .......
این تنهــا فرصــتی ست برای من تا بیافرینم ... تا بیاموزانم

پ ن : کتاب در بندر آبی چشمانت/ اثر شاعر معروف سوریه نزار قربانی
پ ن : این جملات و اشعار عاشقانه تا بحال به کار من نیومده ولی خب میزارم تا بعضیا ازش الگوبرداری کنن بلکه شاید روزی به کارشون بیاد

نظرات 13 + ارسال نظر
ستوده سه‌شنبه 2 آبان 1391 ساعت 08:41 http://sootoodeh.blogsky.com

انشالله به کارت میاد ولی خیلی زیبا بودن حظ کردم .
میدونی سینا جان تا دیر نشده عاشق شو دنیای زیبایی دارد .
البته عشق واقعی نه هوس خیلی شیرین است

خواهش می کنم خانوم معلم
چشم ممونم از شما

ستوده سه‌شنبه 2 آبان 1391 ساعت 08:42

ببینم این کتاب به زبان عربی هست واشعارش عربی هستن که به فارسی ترجمه شده .
به خاطر این که نویسنده اش عرب هست گفتم

آقای احمد پوری این کتاب رو ترجمه کرده
نشر چشمه هم این کتاب رو چاپ کرده

سمیه.غ سه‌شنبه 2 آبان 1391 ساعت 15:38 http://ghafe-ghorbat.blogsky.com/

سلام
بسیار زیباست ...
اشعار این شاعر رو خیلی دوست دارم

علیک سلام
بله نزار شاعر بسیار خوبی ست

دیوونه مهربون سه‌شنبه 2 آبان 1391 ساعت 18:44

سلام
برمیگردم

علیک سلام

دیوونه مهربون چهارشنبه 3 آبان 1391 ساعت 16:23

سلام همولایتی
خب این که همه مال برادرا بود که
چرا برا ما خواهرا نذاشتی که کمکمون باشه در وقت نیاز؟
البته من که برا خودم نمیگم برا سایرین میگم
من در این مواقع اونقده خشانت دارم که کلا جایی برا استفاده از شعر نمی ذارم یه دفعه می زنم طرفو شل و پل میکنم
نمی دونم چطور می تونم از دوز خشانتم کم کنم
خیلی خوشحالم چون فردا و پس فردا تعطیلیم ولی یه غصه ای تو دلمه .هییییییییییییی

سلام
مال خواهرا رو شما باید بزاری با اون شعرایی که گفتی
همش خشانت پس کی مهربانی و عخش ؟!

فروغ خاموش چهارشنبه 3 آبان 1391 ساعت 21:02

خیلی خیلی زیبا بود.
به کار من میاد سینا؟!

خودت چی فکر میکنی؟

نگین چهارشنبه 3 آبان 1391 ساعت 21:51

من انقد پروژه دارم این ترم که کتاب خوندنو گذاشتم کنار
ولی محتوای زیبایی داره

اره درست میگی.
درس و دانشگاه فرصت واسه ادم نمیزاره
نزار شاعر فوق العاده ایه

هانیه پنج‌شنبه 4 آبان 1391 ساعت 21:04 http://gamaj.blogsky.com

شاعر می فرماید:
عاشق شو ار نه روزی کار جهان سرآید/ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی

آفرین، احسنت، مرسی، بارک‌اللـه، جانمی، به‌به، براوو، مرحبا، هورا...!

امید گرمکی جمعه 5 آبان 1391 ساعت 11:26 http://garmak.blogsky.com/

قربونت سینا جان!
به کار من میاد

خب
خوبه

دیوونه مهربون یکشنبه 7 آبان 1391 ساعت 15:43

سلام همولایتی
لذتی که در خشانت هست در لطافت نیست
هیچ وخت مرزبان نامه نخون

سلام
چه حدیث پر محتوایی
باشه نمی خونم

دیوونه مهربون دوشنبه 8 آبان 1391 ساعت 00:11

سلام همولایتی
بیا برای جبران نذاشتن شعر عشقولانه ت برا ما من گذاشتم

الان میام

بیزارم از هر آنکه فاطمه از او بیزار سه‌شنبه 9 آبان 1391 ساعت 01:04


سلام
عنوان این پست تون رو میزاشتید طریقه ی مخ زنی تا مرحله تیلت

سلام

شعر خوبیه انصافا

[ بدون نام ] سه‌شنبه 9 آبان 1391 ساعت 01:05

عه فا ..نظراتتون نیاز به تایید نداره ...چه خوب











































































خیلی خوبه اینطوریاااااااااااااااا






















شما هم از دوستان همولایتی ما هستین دیگه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد